صدراعظم آلمان:

سلاح‌های سنگین جدید به کمک ارتش اوکراین می‌آید!

کدخبر: ۴۸۹۹۳۰
اقتصادنیوز: اولاف شولتس صدراعظم آلمان گفت که متحدان اوکراین موافقت کرده اند که برای مقابله با پیشروی روسیه تسلیحات توپخانه ای در اختیار این کشور قرار دهند.
سلاح‌های سنگین جدید به کمک ارتش اوکراین می‌آید!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دویچه وله، شولتش صدراعظم آلمان سه شنبه گفت: برلین می تواند بخش محدودی از سخت افزار نظامی ذخیره  خود را به اوکراین ارسال کند.

با تصمیم دولت آلمان برای ارسال محدود تسلیحات نظامی به اوکراین، برلین با صنعت تسلیحات این کشور در تماس است تا تعیین کند چه تسلیحاتی از جمله سلاح های ضد تانک و دفاع هوایی را می تواند به سرعت تحویل اوکراین دهند.

شولتس در این زمینه گفت: ما پول لازم برای خرید را تامین می کنیم، هدف این است که ارتش اوکراین را تقویت کنیم تا بتواند حمله روسیه را به عقب براند.

 سخنان صدراعظم آلمان برای ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین پس از دیدار وی با رهبران گروه هفت، اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، چارلز میشل رئیس شورای اتحادیه اروپا و ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو و همچنین آندری دودا رئیس جمهور لهستان و کلاوس یوهانیس رئیس جمهور رومانی صورت گرفت.

صدراعظم آلمان تاکید کرد که رهبران توافق کردند که توپخانه دوربرد در اختیار اوکراین قرار گیرد و متحدان توافق کردند که روسیه نباید در جنگ پیروز شود.

رهبر آلمان همچنین افزود که متحدان نیز به کمک مالی به ارتش اوکراین ادامه خواهند داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید