سورپرایز جدید چینی‌ها برای الجزایر

کدخبر: ۵۸۶۶۸۲
اقتصادنیوز: چین یک موسسه آموزش مدیریت پروژه و مرکز کنترل کیفیت در الجزایر ایجاد می‌کند.
سورپرایز جدید چینی‌ها برای الجزایر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «چی شو جیه» معاون شرکت دولتی سیتیک چین در الجزایر گفت: علاوه بر ساخت بزرگراه، ما به همراه شرکت های مختلف چینی در الجزایر یک موسسه آموزشی مدیریت پروژه و یک مرکز ملی کنترل کیفیت خواهیم ساخت که بیش از ۱۶ هزار جوان الجزایری در زمینه های زیرساخت این کشور در این موسسه آموزش خواهند دید.

وزیر خارجه چین غیب شد؟/ همه به دنبال آقای دیپلمات

خبرگزاری شینهوا گزارش داد، چو افزود: بزرگراه متصل کننده غرب به شرق الجزایر به زودی به پایان خواهد رسید که در این صورت ۱۷ استان این کشور به همدیگر متصل خواهند شد و بار ترافیکی این کشور به دلیل وجود جاده های ایمن افزایش خواهد یافت.

چین یک موسسه آموزش مدیریت پروژه و مرکز کنترل کیفیت در الجزایر ایجاد می‌کند

این بزرگراه ۵۲۸ کیلومتری ابتدا قرار بود توسط شرکت‌های ژاپنی ساخته شود اما به دلیل پیچیدگی‌های زیرساختی، ۸۴ کیلومتر نهایی آن را قرار است شرکت‌های چینی بسازند.

«عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر در سفرش به پکن به دنبال تقویت شراکت استراتژیک موجود در بخش های کلیدی متنوع از جمله کشاورزی، امنیت غذایی، تکنولوژی، انرژی های تجدید پذیر، توسعه زیرساخت هایی مانند جاده ها و بنادر، اکتشاف مواد معدنی و تحقیقات علمی است و پروژه کمربند-جاده را ابتکاری به سوی تجارت مستقیم و نهایتا شراکت برد-برد می داند.

سفر وزیر خارجه عمان به ایران/ امیرعبداللهیان به استقبال رفت

الجزایر از جمله کشورهای علاقمند به طرح بزرگ کمربند-راه چین و نیز علاقمند به عضویت در گروه بریکس است و از این رو، روابط الجزیره با پکن، اهمیتی فراتر از روابط دوجانبه برای الجزایر دارد.

از طرف دیگر، چینی ها نیز به ویژه در سال های اخیر تلاش ویژه ای را برای گسترش روابط با کشورهای آفریقایی آغاز کرده اند و توانسته اند گام های بزرگ و موثری در جهت تقویت مناسبات خود با قاره سیاه بردارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی