در دیدار باقری با معاون وزیر خارجه قطر چه گذشت؟ + فیلم

کدخبر: ۵۹۸۹۴۳
اقتصادنیوز: علی باقری، معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان با معاون وزیر خارجه قطر دیدار کردند.
در دیدار باقری با معاون وزیر خارجه قطر چه گذشت؟ + فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه در دیدار با آقای الخلیفی معاون وزیر خارجه قطر از دولت قطر در تبادل زندانیان میان تهران - واشنگتن و آزادسازی پولهای بلوکه شده ایران در کره جنوبی قدردانی کرد.

دو شهروند ایرانی که در جریان تبادل زندانیان ایران و آمریکا آزاد شدند، دوشنبه شب وارد تهران شدند.

واکنش علی باقری به آزادی زندانیان ایرانی در آمریکا

«رضا سرهنگ‌پور» و «مهرداد معین انصاری» دو نفر از پنج شهروند ایرانی هستند که در جریان مبادله زندانیان ایرانی و آمریکایی آزاد شدند.

این دو که قصد بازگشت به کشور را داشتند، بر اساس برنامه‌ از پیش تعیین شده، ظهر امروز وارد دوحه پایتخت قطر شدند و دقایقی پیش نیز هواپیمای‌ حامل آنها در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران بر زمین نشست.

همچنین سه زندانی ایرانی دیگر نیز که ساکن آمریکا بودند، به‌طور همزمان آزاد شده‌اند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز(دوشنبه) درخصوص تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا گفت: روند اجرای توافق میان دو طرف در دو موضوع رفع انسداد مالی دارایی‌های ایران در کره جنوبی و تبادل زندانیان گام به گام و با سرعت مطلوبی پیش رفته و امیدواریم که امروز شاهد وصول دارایی‌های خود از کره جنوبی باشیم.

وی افزود: بر همین اساس است که در همین روز تبادل زندانیان هم انجام می‌شود و پنج زندانی شهروند ایرانی از زندان های آمریکا آزاد می‌شوند. البته ۲ نفر از این تعداد به ایران باز خواهند گشت و یک نفر هم به کشور ثالثی نزد خانواده‌ خود می‌رود و ۲ نفر دیگر هم اظهار تمایل کرده اند که در آمریکا همچنان حضور داشته باشند و متقابلا پنج زندانی هم به آمریکا تحویل داده خواهند شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی