به عنوان بخشی از تلاش ها برای تقویت تل آویو؛

جنگنده‌های تهاجمی آمریکا در راه منطقه خاورمیانه

کدخبر: ۶۰۳۷۶۰
اقتصادنیوز: در پی عملیات غافلگیر کننده طوفان الاقصی و وحشت اسرائیل ، آمریکا یک اسکادران از جنگنده های ای ۱۰ وارتداگ را برای تقویت تل آویو به خاورمیانه اعزام کرد.
جنگنده‌های تهاجمی آمریکا در راه منطقه خاورمیانه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا روز جمعه به وقت محلی گفت که تصمیم برای اعزام اسکادران ۳۵۴ نیروی هوایی به این منطقه برای ارسال پیام به بازیگران دولتی و غیردولتی است. این اسکادران در پایگاه نیروی هوایی دیویس-مونتان در نزدیکی توسان، آریزونا مستقر است.

این مقام آمریکایی ادامه داد: آمریکا در حمایت خود از دفاع از اسرائیل قاطع است و به هر نهادی که در نظر دارد از این درگیری و این جنگ برای تشدید خشونت سو استفاده کند، هشدار می دهد.

واکنش بورل نسبت به هشدار اسرائیل به اهالی غزه

پنتاگون همچنین تأیید کرد که موشک های سیستم دفاع هوایی گنبد آهنین را به همراه گلوله های توپخانه و مهمات به اسرائیل ارسال خواهد کرد. این مقام وزارت دفاع گفت که این حمایت بر تلاش آمریکا برای تهیه تسلیحات برای اوکراین در مبارزه با روسیه تأثیری نخواهد داشت.

وی گفت: «ما قادریم از اوکراین و اسرائیل در ساعات ضروری حمایت کنیم. اوکراین از آزادی خود در برابر استبداد روسیه دفاع می کند و اسرائیل از مردم خود در برابر اقدامات تروریستی وحشتناک دفاع می کند. ما احساس می کنیم که می توانیم و باید هر دو را انجام دهیم».

به گزارش روز جمعه ایرنا از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد همانطور که «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد، واشنگتن از تل‌آویو حمایت می کند.

وی هفته گذشته را که مقاومت فلسطین به سرزمین های اشغالی حمله کرد، «یک هفته بد» اعلام کرد.

شهادت یک خبرنگار در بمباران جنوب لبنان ازسوی اسرائیل

این مقام آمریکایی که روسایش در گذشته اعتراف کرده بودند که خود آمریکا داعش را به وجود آورده، مقاومت فلسطین را به "داعش" تشبیه کرد.

به گزارش ایرنا، مقاومت فلسطین با عملیات طوفان الاقصی به جنایات این رژیم علیه مردم فلسطین واکنش نشان داد و تل آویو را غافلگیر کرد. در مقابل، آمریکا و متحدانش که نگران از بین رفتن این رژیم هستند تلاش می کنند با تنفس مصنوعی، این رژیم را زنده نگه دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید