واکنش ترکیه به موج اخیر حمله به خبرنگاران!

کدخبر: ۶۰۴۰۸۴
اقتصادنیوز: فخرالدین آلتون، مدیر ارتباطات ترکیه در توییتی هدف قرار دادن روزنامه نگاران در نوار غزه را یک برنامه بدبینانه برای تضعیف حقیقت و پنهان کردن واقعیت‌ها دانست و آن را غیرقابل قبول عنوان کرد..
واکنش ترکیه به موج اخیر حمله به خبرنگاران!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر ارتباطات ترکیه روز یکشنبه گفت که هدف قرار دادن روزنامه نگاران در نوار غزه با یک برنامه بدبینانه برای تضعیف حقیقت و پنهان کردن واقعیت‌ها در میدان، قابل توجیه نیست.

براساس گزارش آناتولی، فخرالدین آلتون در X (توییتر سابق) نوشت: ما از خشونت علیه خبرنگاران، روزنامه نگاران و سازمان‌های خبری در غزه عمیقا نگران و ناراحت هستیم. ما به شدت با حملات و قتل عام علیه غیرنظامیان از جمله همکارانمان مخالفیم. آن‌ها از این طریق  واقعیت‌هایی که در غیر این صورت از دید عموم مردم پنهان می ماند، انعکاس می‌دهند.

او گفت که جنگ‌های اطلاعاتی در رسانه‌های اجتماعی همچنان خطری برای دسترسی ما به اطلاعات دقیق است، زیرا گروه‌های سازمان یافته مداوم کمپین‌های اطلاعات نادرست انجام می‌دهند که واقعیت را تحریف یا جعل می‌کند. آلتون گفت: «در چنین زمان حساسی، همه نهاد‌های رسانه‌ای وظیفه دارند فقط اطلاعات تایید شده را گزارش کنند.»

او از سازمان‌های رسانه‌ای و خبرنگاران خواست تا به کمپین‌های اطلاعات نادرست توجه بیشتری داشته باشند و مراقب کسانی باشند که با دستکاری افکار عمومی در سراسر جهان در خدمت اهداف جنگی خود هستند. وی تاکید کرد: ما باید با هم برای حقیقت و برای صلح مبارزه کنیم.

به گفته کمیته حفاظت از روزنامه نگاران، در هشت روز اول درگیری بین رژیم صهیونیستی و گروه فلسطینی حماس، حداقل ۱۲ خبرنگار کشته شده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی