درگیری‌های شدید القسام و اسرائیل در خان‌یونس/ حماس، چالش بزرگ اسرائیل

کدخبر: ۶۱۵۲۴۴
اقتصادنیوز: رسانه‌های اسرائیلی امروز دوشنبه گزارش دادند که در سایه حملات توپخانه‌ای شدید اسرائیل علیه خان‌یونس در جنوب نوار غزه، درگیری‌های خشونت‌باری در این شهر آغاز شده است.
درگیری‌های شدید القسام و اسرائیل در خان‌یونس/ حماس، چالش بزرگ اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس،  رسانه‌های اسرائیلی امروز (دوشنبه، ۱۱ دسامبر)، با اذعان به این امر که «سامانه موشکی جنبش حماس هنوز چالشی بزرگ برای جبهه داخلی اسرائیل است»،گزارش دادند که مقاومت فلسطین موفق شده در سایه تلاش‌های نظامیان اسرائیلی برای پیشروی در مناطق مختلف نوار غزه یک موازنه وحشت ایجاد کند. 

خبر مرتبط
اسرائیل در غزه به زحمت افتاد!/ نبرد در خان یونس دشوار شد

اقتصادنیوز: روزنامه هاآرتص از مشکلات پیش روی ارتش این رژیم برای پیشروی در نوار غزه گفت و اینکه تیم‌های اسرائیلی با مقاومت قوی‌تری نسبت به گذشته روبرو هستند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که در سایه حملات توپخانه‌ای شدید اسرائیل علیه خان‌یونس در جنوب نوار غزه، درگیری‌های خشونت‌باری در این شهر آغاز شده است. 

خان یونس در حدود ۹.۵ کیلومتری گذرگاه رفح، بزرگترین شهر در جنوب غزه است، و پیش از جنگ جمعیتی حدود ۴۰۰ هزار نفر داشت اما اکنون میزبان شمار زیادی از آوارگان فلسطینی است که به اجبار نظامیان اسرائیلی از شمال غزه راهی جنوب آن شده‌اند. در چنین شرایطی ارتش اشغالگر  چندین روز است که به شدت در حال بمباران هوایی این شهر است و دستور تخلیه چندین منطقه را صادر کرده است. با این وجود مقاومت فلسطین نیز در حال نبرد جانانه‌ای با اشغالگران است و تاکنون ده‌ها نظامی اسرائیلی را از پای درآورده است. 

خبر مرتبط
خان یونس و غزه زیر بمباران بی امان تل آویو / ممانعت اسرائیل از تدفین 100 جان باخته در بیمارستان + فیلم

اقتصادنیوز :منابع خبری از بمباران شدید شهرهای خانیونس و غزه و وجود بیش از ۱۰۰ شهید در بیمارستان «کمال عدوان» در شمال غزه خبر دادند که اسرائیل اجازه دفن کردن آن‌ها را نمی‌دهد.

المیادین، امروز گزارش داد که نیروهای کتائب القسام در درگیری با نظامیان اسرائیلی در جنوب نوار غزه بویژه منطقه خان‌یونس، موفق شدند شماری از این نظامیان را در داخل مقر فرماندهی میدانی هدف قرار دهند و موجب کشته و زخمی شدن شماری از آنها شوند. 

به گزارش خبرنگار شبکه المیادین، پس از آنکه رزمندگان مقاومت ۱۵ سرباز اسرائیلی را با یک بمب بشکه‌ای ضدنفر در منطقه المعری در شمال شرقی خان یونس درهم کوبیدند، مجدداً در مسیر خود پیشروی کردند و ابتدا اجساد ۱۳ سرباز کشته شده و سپس دو سرباز دیگر را یافتند و به سلامت به پایگاه‌های خود بازگشتند.

نیروهای مقاومت همچنین موفق شدند با راکت یاسین ۱۰۵ یک تانک اسرائیلی «مرکاوا» را که در کنار آن شماری از نظامیان اسرائیلی بودند، هدف قرار دهند و سپس چهار تن از آنها را از فاصله صفر در منطقه الزنه در شرق شهر خان‌یونس هدف قرار دهند.

مقاومت فلسطین همچنین دو تانک مرکاوای دیگر را در منطقه الکتیبه و شمال خان یونس با راکت یاسین ۱۰۵ و یک بولدزر نظامی را با بمب شواظ هدف قرار داد. در شرق خان‌یونس نیز نیروهای القسام نیروهای ویژه پیاده نظام را با بمب «رعدیه» هدف قرار دادند و موجب کشته و زخمی شدن شماری از آنها شدند. 

روزنامه هاآرتص دیروز یکشنبه گزارش داد که زمان باقی مانده برای نبرد در خان یونس در حال کوتاه شدن است و درگیری‌ها بحرانی و پیچیده‌تر می‌شود و پیشروی نیروهای اسرائیلی در برخی مناطق در جریان تهاجم زمینی به نوار غزه با مشکل مواجه شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی