رهگیری 32 پهپاد اوکراینی بر فراز آسمان روسیه

کدخبر: ۶۱۸۸۳۶
اقتصادنیوز : وزارت دفاع روسیه از خنثی شدن یک حمله اوکراین با ده‌ها پهپاد علیه چند شهر و منطقه این کشور خبر داد.
رهگیری 32 پهپاد اوکراینی بر فراز آسمان روسیه

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای که در پیام‌رسان تلگرام منتشر کرد اعلام کرد، پدافند ضد هوایی ارتش روسیه شب گذشته حملات ارتش اوکراین با 32 پهپاد را بر فراز شهرهای بریانسک، اوریول، کورسک و مسکو رهگیری کرده و آنها را از بین برده است.

خبر مرتبط
فرصت سوزی آمریکا در حیاط خلوت روسیه/ پوتین چگونه برای بازگشت به آسیای میانه تحریک می‌شود؟

اقتصاد نیوز: در شرایط کنونی آسیای مرکزی به میدان قدرت نمایی قدرت های بزرگ، یعنی روسیه، چین و آمریکا تبدیل شده، رقابتی که با آغاز جنگ در اوکراین تشدید هم شده است. گروهی از ناظران می گویند، واشنگتن می تواند از فرصت جنگ در اوکراین برای نفوذ تدریجی اش در آسیای مرکزی استفاده کند، به جای آن که به اهرم های محرک برای تشدید درگیری ها متوسل شود.

وزارت دفاع روسیه در این بیانیه نوشت: «در جریان شب گذشته، رژیم کی‌یف تلاش کرد با استفاده از پهپادهایی یک حمله تروریستی را به تاسیساتی در خاک فدراسیون روسیه اجرا کند که این حملات متوقف شدند. سامانه‌های پدافند هوایی فعال روسیه 32 پهپاد اوکراینی را بر فراز مناطق بریانسک، اوریول، کورسک و مسکو رهگیری و آنها را در هوا نابود کردند.»

این در حالی است که یک روز قبل از آن مقامات اوکراین اعلام کرده بودند، روسیه با ۱۵۸ موشک و پهپاد مناطق مختلف اوکراین را هدف قرار داد که ۱۲ کشته هم برجای گذاشته است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید