مجلس سنای آمریکا برنامه جاسوسی خارجی را تمدید کرد

کدخبر: ۶۴۱۷۴۷
اقتصادنیوز: مجلس سنای آمریکا سرانجام برنامه جاسوسی قدرتمندی که دولت ایالات متحده آن را برای «مبارزه با تروریسم» «حیاتی» توصیف می‌کند، تمدید کرد.
مجلس سنای آمریکا برنامه جاسوسی خارجی را تمدید کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  این رای‌گیری با ۶۰ موافق و ۳۴ مخالف نزد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا برای تصویب نهایی ارسال می‌شود. به موجب این تصمیم‌گیری، قانون بخش ۷۰۲ نظارت بر اطلاعات خارجی یا «فیسا» (FISA) برای ۲ سال دیگر تمدید خواهد شد.

طبق گزارش ان‌بی‌سی نیوز، رای نهایی پس از آن صورت گرفت که مجلس سنا توانست شش اصلاحیه سناتورهای مترقی و محافظه‌کار را که گفته بودند ابزارهای جاسوسی «بسیار گسترده» هستند و خواستار حمایت از آزادی‌های مدنی و حریم خصوصی آمریکایی‌ها شدند، شکست دهد.

دولت بایدن و حامیان فیسا هشدار داده بودند که حتی یک وقفه کوتاه می‌تواند تاثیر مخربی بر روند جمع‌آوری اطلاعات داشته باشد.

«چاک شومر» رئیس اکثریت مجلس سنای آمریکا در این خصوص گفت: «این کار آسانی نبود و مردم دیدگاه‌های متفاوتی داشتند اما همه ما یک چیز را می‌دانیم و آن است که اگر اجازه دهیم فیسا منقضی شود، موقعیت خطرناک خواهد شد. این بخش مهمی از امنیت ملی ماست تا اقدامات تروریستی، قاچاق و افراط‌گرایی خشونت‌آمیز را متوقف کنیم.»

خبرگزاری اسپوتنیک هم گزارش کرد، منتقدان بر این باورند که قانون بخش ۷۰۲ به آژانس امنیت ملی آمریکا اجازه جاسوسی از تماس‌های تلفنی و اینترنتی آمریکایی‌ها بدون مجوز از سوی دادگاه نظارت اطلاعات خارجی را می‌دهد و به این ترتیب می‌توان از اطلاعات خارجی برای اهداف داخلی نیز که موجب فرار از الزامات قانونی شود،‌ استفاده کرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید