سی ان ان فاش کرد: پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل آمریکا را سر درگم کرد

کدخبر: ۶۴۱۷۶۸
اقتصادنیوز: تارنمای شبکه خبری «سی ان ان» در تحلیلی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری این کشور در دمشق تاکید کرد: آمریکا کاملا متوجه شد که از این پس، پیش‌بینی اینکه ایران چگونه به تحریکات محسوس طرف مقابل پاسخ می‌دهد، دشوارتر از همیشه شده است.
سی ان ان فاش کرد: پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل آمریکا را سر درگم کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مقامات ایالات متحده نگران هستند که هرگونه حمله متقابل میان ایران و (رژیم) اسرائیل در آینده، باعث تشدید چرخه اقدام مستقیم بین دو کشور شده و اوضاع منطقه خاورمیانه را از کنترل خارج کند.

سی ان ان افزود: مقامات آمریکایی در مورد از بین رفتن سدی که زمانی بین اسرائیل و ایران وجود داشت نگران هستند. امری که منجر به شکل گیری سویه جدیدی از رویارویی مستقیم میان این دو شده و می تواند پیش بینی آینده رفتار آن ها را دشوارتر کند.

این گزارش با اشاره به سردرگمی نگران کننده ایالات متحده در مورد واکنش های ایران و اسرائیل نوشت: در حمله گسترده هفته گذشته ایران به اسرائیل اولین باری بود که ایران از داخل مرزهای خود مستقیماً به سمت اسرائیل شلیک می کرد و این سال‌ها فرضیات ساده انگارانه آمریکا و متحدانش در مورد محدودیت‌های نظامی و سیاسی ایران و تمایل این کشور برای حمله مستقیم به اسرائیل را رد کرد.

خبر مرتبط
خط قرمز ایران در حمله به اسرائیل چه بود؟

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی، درباره پاسخ ایران به رژیم اسرائیل گفت: می‌توانستیم حیفا و تل‌آویو را مورد اصابت قرار دهیم، می‌توانستیم همه بنادر اقتصادی رژیم اسرائیل را هدف قرار بدهیم اما خط قرمز ما غیرنظامیان بود.

این در حالی است که مقامات ایرانی علناً اعلام کرده اند که سیاست تهران در قبال اسرائیل تغییر کرده است.

خبر مرتبط
حمله بی‌سابقه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به اسرائیل/ تحریم تل‌آویو جدی شد

اقتصادنیوز: حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به غیرنظامیان فلسطینی باعث انتقاد سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شد و آن را غیرقابل پذیرش دانست.

این گزارش با اشاره به عدم پیش بینی صحیح آمریکا و متحدانش درباره چگونگی پاسخ ایران به حمله نظامی رژیم صهیونیستی به کنسولگری این کشور در سوریه تاکید کرد که واکنش تنبیهی ایران باعث شد تا همه بخش های حاکمیتی آمریکا درباره اقدامات احتمالی در برابر ایران تجدید نظر اساسی کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید