فرانسه تکذیب کرد / مقام دفاعی سابق آمریکا سنگ روی یخ شد

کدخبر: ۶۴۵۰۶۳
اقتصادنیوز: وزارت خارجه فرانسه اظهارات یک مقام دفاعی سابق آمریکا درباره اعزام نظامیان فرانسه به اوکراین را تکذیب کرد.
فرانسه تکذیب کرد / مقام دفاعی سابق آمریکا سنگ روی یخ شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزارت خارجه فرانسه گزارش‌های منتشرشده درباره اعزام ارتش نیروهای خارجی فرانسه به اوکراین را تکذیب کرد و گفت این کشور هیچ سربازی به اوکراین نفرستاده است.

پیش‌تر «استفن براین» دستیار سابق معاون وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگو با رسانه‌های فرانسه گفت این کشور نیروهای هنگ خارجی خود (لژیون خارجی فرانسه) را به اوکراین اعزام کرده است.

خبر مرتبط
ادعای نخست‌وزیر اوکراین درباره پیروزی روسیه/احتمال حمله مسکو به این کشور

اقتصادنیوز: نخست‌وزیر اوکراین ادعا کرد اگر کشورش در مقابل روسیه شکست بخورد، این پیروزیِ مسکو به جنگ جهانی سوم منجر خواهد شد.

وزارت خارجه فرانسه در واکنش به این اظهارات در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «کارزار اطلاعات نادرست درباره حمایت فرانسه از اوکراین هنوز ادامه دارد. نخیر، فرانسه به اوکراین سرباز نفرستاده است.»

این گزارش‌ها پس از آن منتشر شد که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه پیش‌تر اعلام کرد اگر اوکراین درخواست کند، ممکن است فرانسه به این کشور نیروی نظامی اعزام کند. ماکرون مدعی شد که بسیاری از رهبران اروپایی هم با این پیشنهاد وی موافق هستند.

با گذشت بیش از ۲ سال از جنگ اوکراین، این کشور با کمبود شدید تسلیحات و نیروی نظامی مواجه است. کی‌یف برای افزایش تعداد نیروهای مسلح خود حداقل سن لازم برای شرکت در جنگ را کاهش داده و مجازات‌های تعبیه‌شده برای سربازان فراری را تشدید کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید