کنعانی:مداخله زشت آمریکا رویه‌ای خطرناک ایجاد خواهد کرد

کدخبر: ۶۴۵۶۲۴
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اعمال تهدید و فشار بر دادستان و قضات دیوان کیفری بین‌المللی از سوی برخی نمایندگان کنگره و سنای آمریکا شرم‌آور و نگران کننده است و این مداخله زشت، رویه‌ای خطرناک ایجاد خواهد کرد.
کنعانی:مداخله زشت آمریکا رویه‌ای خطرناک ایجاد خواهد کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در صفحه شخصی خودش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: هدف گروهی از نمایندگان کنگره و سنای آمریکا از اعمال تهدید و فشار بر دادستان و قضات دیوان کیفری بین‌المللی، مصونیت بخشیدن به جنایات جنگی و نسل‌کُشی توسط مقامات و فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی است و این یک اقدام شرم‌آور و نگران کننده است.

خبر مرتبط
ناصر کنعانی: افغانستان باید به تعهداتش درباره حق‌آبه هیرمند عمل کند/ نیازی به مذاکره مستقیم بین ایران و آمریکا نیست

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نشست خبری هفتگی خود را برگزار کرد.

وی گفت: این مداخله زشت، رویه‌ای خطرناک ایجاد خواهد کرد که با اهداف و فلسفه وجودی دیوان کیفری بین‌المللی در تنبیه و مجازات جنایتکاران جنگی مغایر است و سکوت جهانی در برابر این قبیل تهدیدها، موجب ممانعت از اجرای عدالت و تداوم جنایت‌ها علیه ملت فلسطین است.

گفتنی است، چند تن از اعضای جمهوری خواه کنگره آمریکا اعلام کردند که در صورت صدور قرار بازداشت مقامات رژیم صهیونیستی از سوی دادگاه لاهه، قانون مجازات مقامات این نهاد حقوقی را مطرح خواهند کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند

      اقتصادنیوز: سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران در حادثه سقوط بالگرد به شهادت رسید.

    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی