۴۰ هزار ناظر بر انتخابات نظارت خواهند داشت

کدخبر: ۶۴۵۶۵۴
اقتصادنیوز: سخنگوی شورای نگهبان گفت: در کل حوزه ها با حدود ۴۰ هزار ناظر همکاری داریم که وظیفه نظارت بر انتخابات را برعهده دارند.
۴۰ هزار ناظر بر انتخابات نظارت خواهند داشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  مهر، هادی طحان نظیف در ارتباط زنده تلویزیونی اظهار داشت: مجری انتخابات که وزرات کشور است تمهیدات لازم را فراهم کرده است و ما هم در شورای نگهبان فرایندهای نظارتی خود را مورد بررسی قرار دادیم و هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی افزود: مرحله دوم انتخابات مجلس در ۲۲ حوزه و ۱۵ استان و ۴۷ شهرستان برگزار خواهد شد. انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه از جمله تهران، بصورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

خبر مرتبط
ثبت تخلفات انتخاباتی تهران در سامانه 45500

اقتصادنیوز: شهروندان استان تهران، تخلفات انتخاباتی را به سامانه ۴۵۵۰۰ گزارش کنند.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین گفت: در کل حوزه‌ها با حدود ۴۰ هزار ناظر همکاری داریم که وظیفه نظارت بر انتخابت را برعهده دارند. حدود ۷۰۰۰ نفر از نمایندگان کاندیداها ثبت نام کرده‌اند که بتوانند در کنار عوامل اجرایی و نظارتی نظارت داشته باشند.

خبر مرتبط
واکنش وزیر کشور به ادعای حمایت دولت از یک لیست انتخاباتی

اقتصادنیوز: وزیر کشور تاکید کرد که ادعای حمایت دولت از یک لیست سیاسی در مرحله دوم انتخابات مجلس شایعه‌ای برخاسته از بداخلاقی و بی‌تقوایی یا بی‌اطلاعی محض است.

وی گفت: بعد از برگزاری انتخابات و اعلام نتایج از سوی وزارت کشور فرصتی را بر اساس قانون در اختیار کاندیداها قرار می‌دهیم تا از طریق سامانه اگر شکایتی دارند یا اگر مردم اعتراضی دارند از طریق سامانه موارد را به ما منعکس کنند. این فرصت حدود یک هفته است بعد از آن بررسی می‌کنیم. تا ان شاءالله در هفتم خردادماه آغاز رسمی مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم را شاهد باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی