وضعیت اضطراری ملی در کره جنوبی /تاسیس وزارتخانه جدید کلید خورد

کدخبر: ۶۴۵۷۵۲
اقتصاد نیوز :رئیس‌جمهوری کره جنوبی - گفته است به دلیل پایین بودن نرخ زاد و ولد در این کشور یک وزارتخانه جدید تاسیس خواهد کرد.
وضعیت اضطراری ملی در کره جنوبی /تاسیس وزارتخانه جدید کلید خورد

 

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از  ایسنا، یول گفت که کاهش زاد و ولد در این کشور، یک وضعیت «اضطراری ملی» ایجاد کرده است.

براساس آمارها، کره جنوبی یکی از پایین‌ترین نرخ‌های زاد و ولد در جهان را دارد و به طور متوسط کمتر از یک تولد برای هر زن ثبت شده است.

در همین حال، کارشناسان هشدار می‌دهند که جمعیت ۵۱ میلیونی این کشور در صورت تداوم میزان فعلی زاد و ولد می‌تواند تا سال ۲۱۰۰ تقریبا به نصف کاهش یابد.

زنان در کره جنوبی به دلیل اینکه نگران شغل و هزینه‌های مالی تربیت فرزندان هستند، زایمان خود را به تعویق انداخته یا اصلا تصمیم گرفته‌اند، بچه دار نشوند.

به گزارش بی بی سی، سئول برای تشویق زنان به بچه‌دار شدن میلیاردها دلار یارانه نقدی برای خدمات نگهداری از کودک و حمایت از درمان ناباروری اختصاص داده است.

بر اساس آمارهای رسمی، کره جنوبی برای سومین سال متوالی در سال ۲۰۲۲ نرخ زاد و ولد پایینی داشت و تنها ۲۴۹ هزار نوزاد در این کشور به دنیا آمدند که منجر به کاهش ۴.۴ درصدی جمعیت نسبت به پایین ترین رکورد قبلی در سال ۲۰۲۱ شد.

روند کاهش جمعیت و رشد پدیده سالمندی در کشورهای مختلف جهان به بحرانی جدید تبدیل شده است. مقامات تاکید دارند که برای حل این بحران به اتخاذ تدابیر ویژه‌ای نیاز است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی