مسکو به غرب هشدار داد/ به کی یف سلاح بدهید...

کدخبر: ۶۴۷۴۹۴
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور پیشین و معاون شورای امنیت روسیه گفت، اگر غرب به کی‌یف موشک‌های دوربرد بدهد، تنها «نقطه امن» مرز لهستان خواهد بود.
مسکو به غرب هشدار داد/ به کی یف سلاح بدهید...

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مقامات آمریکایی مدعی هستند که در صورت تحویل کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین، این کشور می‌تواند بخشی از پیشروی‌های روسیه در این مدت را خنثی کرده و ارتش روسیه را به عقب براند؛ اما مسئله کمبود نیروهای اوکراینی دغدغه دیگری است که در کنار کمبود تسلیحات و ضعف ارتش اوکراین برجسته می‌شود.

«دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه که سابقا رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور هم بوده، در پیام‌رسان تلگرام نوشت: «استراتژیست‌های احمق ناتو عمیقا می‌خواهند تمام اوکراین تحت کنترل روسیه باشد، به همین خاطر است که آنها قصد دارند تسلیحات دوربرد به کی‌یف تحویل دهند.»

او در ادامه تاکید کرد: «اگر غرب تسلیحات و موشک‌های دوربرد به اوکراین بدهد، تنها نقطه امن مرز لهستان خواهد بود. به عبارتی، امنیت شهرها و روستاها نمی‌تواند تضمین شود. حتی اگر تصور کنیم که کی‌یف اسنادی را با واشنگتن امضا کرده است، باز هم کی‌یف با دریافت این تسلیحات همه چیز را نقض می‌کند و پیامدهای دریافت این نوع از تسلیحات مشخص است.»

خبر مرتبط
طالبان به کمک روسیه آمد/ مسکو راه دور زدن تحریم‌ها را پیدا کرد

اقتصادنیوز: وزیر تجارت طالبان گفت: ازبکستان، ترکمنستان و افغانستان قصد ساخت یک مرکز لجستیکی در استان هرات در غرب این کشور را دارند که به روسیه برای تجارت نفت و دور زدن تحریمها کمک می‌کند.

مدودف در پایان پیامش با اشاره به تسلیحات هسته‌ای غیراستراتژیک روسیه که اخیرا از انجام رزمایش‌های مربوطه خبر داده بود، نوشت: «اگر این روند (دریافت تسلیحات) ادامه پیدا کند، منطقه امن جایی در مرز لهستان خواهد بود و این بسیار خطرناک است. علاوه بر این، تسلیحات هسته‌ای غیراستراتژیک روسیه مفهوم پیچیده‌ای دارد و قدرت آنها بسیار چشمگیر و حائز اهمیت است.»

خبر مرتبط
تزار دست به دامان ایران شد/ اهرم تازه روسیه برای مهار قفقاز/ کرملین قلب آسیای مرکزی را نشانه گرفت؟

اقتصادنیوز: در شرایطی که روسیه به واسطه حمله به اوکراین توسط غرب هدف تحریم ها قرار گرفته و در انزوا قرار دارد، پویایی خود را در برخی مناطق چون آسیای میانه و قفقاز تغییر داده؛ گزاره‌ای که می‌تواند برای کشورهای مستقر در این جغرافیا و بازیگران فرامنطقه‌ای پیامدهای جدی به دنبال داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی