سانچز تنهارا ه صلح فلسطین را مشخص کرد

کدخبر: ۶۴۹۸۴۲
اقتصادنیوز: پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در مادرید درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط کشورش کنفرانس خبری برگزار کرد.
سانچز تنهارا ه صلح فلسطین را مشخص کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نخست‌وزیر اسپانیا می‌گوید به رسمیت شناختن فلسطین گامی تاریخی است که به فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها اجازه می‌دهد به صلح دست یابند.

وی افزود: دولت فلسطین باید همراه با غزه و بیت المقدس شرقی به عنوان پایتخت، متحد شده و تحت حکومت قانونی تشکیلات خودگردان فلسطین تشکیل شود.

سانچز گفت: اتخاذ تصمیم برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین در راستای قطعنامه‌های سازمان ملل است و علیه هیچ طرفی نیست.

خبر مرتبط
روزنامه آمریکایی افشا کرد: برنامه ترامپ برای اخراج دانشجویان حامی فلسطین!

روزنامه واشنگتن پست فاش کرد که ترامپ گفته است که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، دانشجویان حامی فلسطین را از این کشور اخراج خواهد کرد.

وی افزود: اکنون اولویت پایان دادن به بحران بی‌سابقه غزه است و گذرگاه‌ها باید باز شوند. ما هیچ تغییری در مرزهای ۱۹۶۷ را بدون توافق اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به رسمیت نمی‌شناسیم. تنها راه صلح راه حل دو دولتی است.

خبر مرتبط
صلح پایدار در فلسطین چگونه محقق می‌شود؟/شرط موفقیت مذاکرات ایران و آمریکا

اقتصادنیوز: رئیس دانشگاه تهران درباره شرط مذاکرات ایران با آمریکا، گفت: هر چند ما با آمریکا دارای بیشترین تعارضات هستیم اما این نوع تعارضات، لاینحل نیست و می‌توان از طریق مذاکره عادلانه برد - برد به توافق قابل قبول رسید؛ مشروط بر آنکه طرف مقابل از خود حسن نیت نشان دهد‌.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی