چین و آمریکا دور میز مذاکره نشستند/اختلافات بر سر تایوان حل می شود؟

کدخبر: ۶۵۰۴۸۱
اقتصادنیوز: «لوید آستین» و «دونگ جون» وزرای دفاع آمریکا و چین در مورد مساله تایوان و تنش‌ها در دریای جنوبی چین که باعث بحران در روابط پکن و واشنگتن شده است، در سنگاپور دیدار و گفت‌وگو کردند.
چین و آمریکا دور میز مذاکره نشستند/اختلافات بر سر تایوان حل می شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که وزرای دفاع دو کشور امروز جمعه در سنگاپور گفت‌وگوهای مستقیمی را انجام دادند و ابراز امیدواری کردند که گفت‌وگوهای نظامی بیشتر با هدف جلوگیری از خارج شدن اختلافات از کنترل، شکل بگیرد.

خبر مرتبط
ورود یک هیات آمریکایی به تایوان/امنیت منطقه‌ای محور گفت‌وگوها

اقتصادنیوز: یک هیات از قانونگذاران جمهوری خواه و دموکرات آمریکا، چند روز پس از آغاز به کاز رئیس جدید جزیره تایوان وارد این جزیره شدند.

نشست بین لوید آستین و دونگ جون در هتل شانگری-لا که میزبان یک مجمع بزرگ امنیتی است، به طور رو در رو و برای اولین بار در ۱۸ ماه گذشته برگزار شد.

طبق اعلام وزارت دفاع آمریکا، آستین در مورد فعالیت نظامی چین در نزدیکی تایوان ابراز نگرانی کرد و گفت که پکن نباید از انتخابات جزیره تایوان به عنوان بهانه‌ای برای «اقدامات زوری» استفاده کند.

همچنین آستین در دیدار با دونگ بر باز نگه داشتن ارتباط‌های نظامی- نظامی میان دو کشور تاکید کرد.

پنتاگون همچنین اعلام کرد که وزیر دفاع آمریکا بر اهمیت احترام به آزادی ناوبری در دریای جنوبی چین تاکید کرده و در مورد حمایت چین از پایگاه صنعتی روسیه بحث و تبادل نظر کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی