ناامیدی سازمان ملل از طالبان/ به تعهداتشان عمل نکردند

کدخبر: ۶۵۱۳۹۱
اقتصادنیوز: معاون دبیر کل سازمان متحد در امور بشردوستانه گفت طالبان بر تعهدات‌شان در زمینه تامین حقوق بشر عمل نکرده‌اند.
ناامیدی سازمان ملل از طالبان/ به تعهداتشان عمل نکردند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مارتین گریفیتس، معاون دبیر کل سازمان متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ‌کننده کمک‌های اضطراری اعلام کرد طالبان بر تعهدات‌شان در زمینه تامین حقوق بشر عمل نکرده‌اند و جامعه جهانی دیگر امیدی از این گروه ندارد.

گریفیتس در افتتاحیه‌ی نشست توجیهی شورای امنیت گفت طالبان پس از تسلط دوباره بر افغانستان، تعهداتی را در مورد تامین حقوق بشر، به‌ویژه حقوق زنان به جامعه جهانی سپرده بودند.

به گفته وی، طالبان به این تعهدشان عمل نکرده‌اند و جامعه جهانی دیگر امیدی از این گروه ندارد.

خبر مرتبط
ماجرای شکنجه عکاس ایرانی توسط طالبان در مشهد

روزنامه‌ جمهوری اسلامی خبر داد که یک دیپلمات طالبان ، عکاس ایرانی را به داخل کنسولگری افغانستان در مشهد کشانده و او را در آنجا شکنجه کرده است.

معاون دبیر کل سازمان ملل افزوده است: «من از طرف دبیر کل به کابل رفتم تا به حاکمان جدید [طالبان] صحبت کنم. یک عمر در افغانستان به این صورت کار کرده بودم. ما در آن زمان امیدهایی داشتیم، در واقع تعهدات کتبی داشتیم که چگونه می‌توانیم با طالبان پیش برویم. این امیدها از بین رفته است.»

خبر مرتبط
اولین واکنش طالبان به بیانیه پاکستان درباره حمله به شهروندان چینی

اقتصادنیوز: سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان در واکنش به بیانیه اخیر وزارت امور خارجه پاکستان درباره عاملان حمله بر شهروندان چینی در این کشور، اسلام‌آباد را به خدشه‌دار کردن روابط کابل با پکن متهم کرد.

این مقام سازمان ملل تصریح کرد طالبان طی بیش از دو سال گذشته یکی پس از دیگر احکامی را علیه زنان و دختران در افغانستان صادر کرده‌اند.

گریفیتس که ماموریت وی در اخیر ماه جاری میلادی به پایان می‌رسد، خاطرنشان کرد جامعه جهانی به نمایندگی از مردم افغانستان روی مسایلی زیادی با طالبان به توافق نرسیده است.

 

پربازدیدترین‌ها
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی