راز جلسات پشت درهای بسته «بایدن» برملا شد

کدخبر: ۶۵۱۵۵۵
اقتصادنیوز: یک رسانه آمریکایی در گزارشی به افشای نشانه‌های زوال عقل «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور پرداخت.
راز جلسات پشت درهای بسته «بایدن» برملا شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در گزارشی به نقل از افرادی که در جلسات پشت درهای بسته رئیس جمهور این کشور حضور دارند، از عملکرد ضعیف جو بایدن ۸۱ ساله خبر داد.

بنابر گزارش این رسانه، جو بایدن حتی برای بیان نکات کاملا واضح اکثر اوقات از روی یادداشت می‌ خواند و گاهی‌ اوقات مدت طولانی مکث می‌ کند و به نقطه‌ ای نیز خیره می‌ شود.

گزارش این روزنامه آمریکایی درنتیجه گفتگو با ۴۵ نفر، اعم از جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ ها که در جلسات رئیس جمهور آمریکا حاضر بودند، تهیه شده است.

خبر مرتبط
رئیس جمهور آمریکا زوال عقل دارد؟ / بایدن شمع تولد 86 سالگی را فوت می‌کند؟

اقتصادنیوز: بر اساس گزارشی تکان دهنده، زوال شناختی بایدن به وضوح آشکار شده و این مساله کسانی را که در ماه‌های اخیر با این فرمانده کل قوای ۸۱ ساله تعامل داشته‌اند، نگران کرده است.

به گفته ۵ نفر از کسانی که در جلسه ماه ژانویه جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده با سران کنگره که درباره تامین مالی بسته‌ های کمکی به اوکراین در کاخ سفید برگزار شد حضور داشتند، وی به عنوان مسن‌ ترین رئیس جمهور آمریکا در این جلسه به قدری آرام صحبت می‌ کرد که گاهی اوقات حضار برای شنیدن سخنانش با دشواری روبرو بودند. آن‌ ها همچنین گفتند که بایدن برای این‌ که نکات واضحی را بیان کند از روی یادداشت‌ هایش می‌ خواند، مکث‌ های طولانی می‌ کرد و گاهی اوقات نیز چشمانش را آنقدر بسته نگه می‌ داشت که حاضرین فکر می‌ کردند او خوابیده است.

به گزارش یورو نیوز، یکی دیگر از جلساتی که افراد حاضر در این بررسی درباره‌ اش اظهار نظر کرده‌اند، دیدار ۲ نفره بایدن با مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ماه فوریه در کاخ سفید است.

به گفته ۶ نفر که از بازخورد جانسون از این جلسه مطلع‌ اند، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در آن زمان در مورد زوال حافظه رئیس جمهور آمریکا در مورد جزئیات سیاست‌ هایش ابراز نگرانی کرده بود.

کوین مک‌کارتی، رئیس سابق مجلس نمایندگان نیز می‌ گوید که سال گذشته که بایدن در حال مذاکره با جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان بر سر برداشتن سقف بدهی بود، به نظر می‌ رسید که رفتار و تسلط او بر جزئیات روز به روز تغییر می‌ کند. او در برخی روزها با جمهوری‌خواهان مذاکره و ارتباط برقرار می‌ کرد و در دیگر موارد تنها کلماتی را زمزمه می‌ کرد و بر یادداشت‌ هایش متکی بود.

مک‌کارتی می‌ افزاید: من زمانی که جو بایدن معاون رئیس جمهور بود، او را در منزلش ملاقات می‌ کردم. او اکنون انسان دیگری است.

علاوه بر این مسائل و وقایع جلسات پشت‌ درهای بسته ریاست جمهوری آمریکا، اشتباهات پرتکرار جو بایدن در سخنرانی‌ ها و زمین‌ خوردن‌ هایش در برابر دوربین رسانه‌ ها نیز نگرانی‌ هایی را برای رای‌ دهندگان آمریکایی در رابطه با او به وجود آورده است، به ویژه این که جو بایدن ۸۱ ساله در پایان دوره دوم ریاست جمهوریش، البته در صورت پیروزی در انتخابات ماه نوامبر، ۸۶ ساله خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی