به کنسولگری این کشور در سیدنی حمله شد+ جزئیات

کدخبر: ۶۵۲۴۵۷
اقتصادنیوز :ساختمان کنسولگری آمریکا در شمال سیدنی، استرالیا هدف حمله قرار گرفته و تخریب شد و پلیس در حال بررسی است.
به کنسولگری این کشور در سیدنی حمله شد+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، تصاویر دوربین‌های مداربسته که توسط پلیس به دست آمده نشان می‌دهند شخصی با کلاه هودی و درحالیکه صورتش اصلا مشخص نیست حوالی ساعت ۳ صبح به وقت امروز (دوشنبه) با استفاده از چکش اقدام به شکستن شیشه پنجره‌های کنسولگری آمریکا در سیدنی کرده است.

 به نقل از شبکه خبری ای.بی.سی، همچنین ۲ مثلث قرمز رنگ هم با استفاده از اسپری رنگ روی درب اصلی کنسولگری کشیده شده است.

پلیس اشاره کرد که این حمله منجر به «آسیب ۹ پنجره با یک چکش کوچک و سنگین» شد.

پلیس این رویداد را یک حادثه با «خسارات مخرب» توصیف کرده و همچنان در تلاش برای شناسایی انگیزه این رویداد است که گمان می‌رود با انگیزه سیاسی انجام شده باشد.

خبر مرتبط
ریاض-واشنگتن در یک‌قدمی توافق امنیتی مهم/ پیش شرط توافق آمریکا و عربستان اعلام شد

اقتصادنیوز: ریاض و واشنگتن به امضای پیمان دفاعی نزدیک می‌شوند و آمریکا بر اساس این توافق، عربستان سعودی را متحد اصلی خارج از ناتو برای خود تلقی خواهد کرد.

آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا این اقدام را محکوم کرده و از مردم خواسته است تا مبحث و گفتمان سیاسی محترمانه در این باره داشته باشند.»

وی افزود: «مردم از آنچه در منطقه خاورمیانه می‌گذرد آسیب دیده‌اند، به ویژه آنهایی که خویشاوندانی در اسرائیل یا سرزمین‌های اشغالی فلسطین دارند.»

خبر مرتبط
درخواست مهم آمریکا از سازمان ملل/ طرح آتش‌بس فوری غزه روی میز

اقتصادنیوز: آمریکا دوشنبه خواستار برگزاری نشست شورای سازمان ملل و رای‌گیری درباره پیش‌نویس یک قطعنامه فوری برای «آتش‌بس فوری» در نوار غزه و آزادی اسرا شده است.

وی در نشست خبری امروز صبح در کانبرا همچنین از مردم خواست تا آرامش خود را حفظ کنند و گفت: «این راه و روش استرالیایی‌ها نیست. درگیری‌های خاورمیانه مساله‌ای دشوار و پیچیده است. مطمئنا به نکات ظریفی نیاز دارد و نباید درباره آنها شعار داد.»

نخست وزیر استرالیا همچنین خاطرنشان کرد: «اقدامات اینچنینی مانند خسارت زدن به کنسولگری آمریکا کاری از پیش نمی‌برد و تنها جرمی در راستای تخریب امول است.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی