دیدار و گفتگوی بامدادی بلینکن با گالانت درباره آتش‌بس غزه

کدخبر: ۶۵۲۶۴۷
اقتصادنیوز: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در دیدار با وزیر جنگ اسرائیل، بر تعهد قاطع آمریکا به امنیت رژیم صهیونیستی و حمایت از جنایات این رژیم علیه فلسطینی‌ها تاکید کرد.
دیدار و گفتگوی بامدادی بلینکن با گالانت درباره آتش‌بس غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «آنتونی بلینکن» امور وزیر خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کرد.بلینکن که به فلسطین اشغالی سفر کرده، در این دیدار بار دیگر بر تعهد قاطع آمریکا به امنیت رژیم صهیونیستی و حمایت از جنایات این رژیم علیه فلسطینی‌ها تاکید کرد.

وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای درباره این دیدار گفت: «بلینکن درباره پیشنهاد آتش‌بس در غزه با گالانت گفتگو و تایید کرد که این پیشنهاد منافع امنیتی اسرائیل را در طولانی‌مدت افزایش می‌دهد».

خبر مرتبط
واکنش‌های گسترده بین المللی به تصویب قطعنامه آتش بس در غزه

پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا با ۱۴ رأی مثبت و یک رأی ممتنع (روسیه) برای «نجات اسرائیل» در نوار غزه در نشست امروز شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد.

در این بیانیه ضمن اشاره به گفتگوی بلینکن و گالانت درباره توافق پیشنهادی آتش‌بس که شامل آزادی همه گروگان‌ها و افزایش کمک به غزه می‌شود، آمده است: «بلینکن از آمادگی اسرائیل برای انعقاد توافق قدردانی و تاکید کرد که مسئولیت پذیرش آن بر عهده حماس است».

وزیر خارجه آمریکا در دیدار با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد: «از دولت‌ها و مردم منطقه می‌خواهم بر حماس فشار بیاورند تا تصمیم آتش‌بس را بپذیرد».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی