تحلیل مهم از اولین نطق تلویزیونی پزشکیان؛ می‌خواست بگوید برای جنگ نیامده‌ام!

کدخبر: ۶۵۲۸۷۷
اقتصادنیوز: پس از نخستین حضور تلویزیونی پزشکیان در محافل خصوصی اصلاح‌طلب این بحث مطرح بود که او عامدانه لحن انتخاباتی اتخاذ کرده تا به طرف مقابل بگوید برای درگیری نیامده است و چهره آرامی را به نمایش بگذارد.
تحلیل مهم از اولین نطق تلویزیونی پزشکیان؛  می‌خواست بگوید برای جنگ نیامده‌ام!

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: همین نحوه برخورد پزشکیان نیز با واکنش مثبت برخی اصولگرایان مواجه شده و آنها از این ادبیات استقبال کرده‌اند‌.

دوشنبه شب یک استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی در تحلیل سخنان مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ۱۴۰۳ در تلویزیون، در یادداشتی نوشت: تقریبا هیچ نشانی از تقابل سیاسی در آن مشاهده نمی‌شود. از همین روز نخست، در آشتی با ارکان اصلی نظام است. او همچنین نوشت: عقلانیت بوروکراتیک با هدف مدیریت عقلانی امور عمومی ماحصل کلام او بود.

وی در بخش دیگری از این یادداشت نوشت: این مولفه‌های گفتمانی چرخش مهمی در گفتار مالوف اصلاح‌طلبان محسوب می‌شود.گفتاری که اصلاح‌طلبان از اوایل دهه هفتاد به صحنه آوردند، یک خیمه قدرتمند هویت‌گرایانه در کنار یا تقابل با خیمه هویتی نظام مستقر بود. سرآغازی دیگر و غایتی متمایز را هدف گرفته بود. شاید در رفتار و سیاست‌های عملی اهل مسالمت و گفت‌وگو بود، اما در غایات خود انقلابی و مبشر روز و روزگاری دیگر بود. از انباشت احساسات و هیجان و امید فشرده در سطح عمومی تغذیه می‌کرد و مدعی تحقق فردایی به‌کل متفاوت بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی