سازمان ملل تکلیف نشست دوحه را مشخص کرد/ برای طالبان نیست!

کدخبر: ۶۵۶۰۲۳
اقتصادنیوز: معاون دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد در نشست سوم دوحه بحثی درباره به رسمیت شناختن طالبان نخواهد بود.
سازمان ملل تکلیف نشست دوحه را مشخص کرد/ برای طالبان نیست!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، «رزماری دیکارلو» معاون دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد نشست سوم دوحه برای به رسمیت شناختن طالبان نیست و به آن منتهی نخواهد شد.

دیکارلو که میزبانی نشست سوم دوحه را بر عهده دارد، افزود: این نشست درباره طالبان هم نیست، درباره افغانستان و مردم آن است.

وی در پاسخ به انتقادات از دعوت نشدن نمایندگان زنان و جامعه مدنی افغانستان گفت: می‌خواهم تأکید کنم نشست دوحه یک فرآیند است. از ما انتقادهای زیادی شده که چرا زنان افغان، چرا جامعه مدنی در گفتگوها حضور ندارد؟ باید بگویم که این یک گفتگوی بین‌الافغانی نیست.

خبر مرتبط
اقدام مهم پوتین درباره طالبان/ خروج از فهرست گروه‌های تروریستی

اقتصادنیوز: «رزا اتونبایوا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بزودی حکم خارج کردن طالبان از فهرست گروه های تروریستی را امضا خواهد کرد.

معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: امیدوارم روزی به آنجا برسیم، اما در حال حاضر در مرحله‌ای نیستیم که گفتگوهای بین‌الافغانی برگزار شود.

طالبان دعوت نشدن از نمایندگان جامعه مدنی و زنان را یکی از شرایط حضور خود در نشست دوحه عنوان کرده بودند که از سوی سازمان ملل پذیرفته شد.

خانم دیکارلو در این دیدار با خبرنگاران گفت که طالبان خواهان دیدار با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل بودند.

او گفت که ریاست نشست را به عهده دارد، از این رو، امکان دیدار هیئت طالبان با دبیرکل سازمان ملل در دوحه میسر نیست.

دیکارلو تاکید کرد که هدف نشست دوحه متعهد کردن طالبان به قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل است. او ابراز امیدواری کرد که سازمان ملل به صورت گام به گام به این هدف دست یابد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی