سوریه برای ترکیه شرط گذاشت/ استقبال از مبارزه با تروریسم

کدخبر: ۶۵۶۰۳۶
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور سوریه گفت کشورش از تمامی ابتکارعمل‌های مربوط به روابط با ترکیه که مبتنی‌بر حاکمیت کامل سوریه و مبارزه با انواع تروریسم و سازمان‌های تروریستی باشد، استقبال می‌کند.
سوریه برای ترکیه شرط گذاشت/ استقبال از مبارزه با تروریسم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در جریان دیدار «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به سوریه خاطرنشان کرد که کشورش همیشه با تمامی ابتکارعمل‌های ذی‌ربط به صورت مثبت و سازنده برخورد داشته است.

براساس گزارش خبرگزاری سوریه «سانا»، بشار اسد ضمن تأکید بر اینکه این ابتکارها بیانگر عزم و اراده کشورهای ذی‌ربط برای برقراری ثبات در سوریه و کل منطقه است، تصریح کرد: سوریه همیشه به صورت مثبت و سازنده با همه ابتکارهای ذی‌ربط برخورد کرده و موفقیت و ثمربخش بودن هر ابتکاری از احترام به حاکمیت و ثبات کشورها نشأت می‌گیرد.

از سوی دیگر، بشار اسد از ابتکار صلح ارائه شده میان روسیه و اوکراین توسط «ولادیمیر پوتین» تقدیر و تشکر کرد و آن را پایه و اساس واقعی برای حل وفصل بحران بین ۲ کشور دانست و گفت که غرب و اوکراین با مخالفت با این ابتکار، مسؤول خونریزی هستند.

خبر مرتبط
حمله هوایی اسرائیل به جنوب سوریه

اقتصادنیوز: منابع خبری از حمله هوایی اسرائیل به جنوب دمشق پایتخت سوریه خبر دادند.

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه ضمن تاکید بر حمایت کشورش از تمامی ابتکارهای مربوط به روابط بین سوریه و ترکیه تصریح کرد: به نظر می‌رسد که شرایط فعلی برای موفقیت میانجیگری‌ها از هر زمان دیگری مناسب‌تر است.

وی در پایان گفت: روسیه برای پیشبرد مذاکرات آماده است و هدف، موفقیت در بازگشت روابط بین سوریه و ترکیه است.

خبر مرتبط
ایران تکلیف آمریکا را مشخص کرد/ تهران راه خروج واشنگتن از خاک سوریه را نشان داد

اقتصادنیوز: امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره وضعیت خاورمیانه و سوریه گفت: مردم سوریه همچنان از بحران‌های انسانی، تجاوز، اشغال خارجی و تروریسم رنج می‌برند. با اشغال غیرقانونی، تحریم‌های غیرانسانی، سیاسی کردن بازگشت پناهندگان و آوارگان داخلی و جلوگیری از حمایت بین‌المللی برای بازسازی سوریه، برخی کشورهای غربی مسئول طولانی شدن درگیری‌ها هستند چراکه سعی دارند اراده خود را به مردم سوریه تحمیل کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی