مناظره دو نفره از صدا و سیما پخش می‌شود؟

کدخبر: ۶۵۶۵۰۳
اقتصادنیوز: با مشخص شدن ۲ نامزد اصلی برای مرحله دوم انتخابات، صداوسیما قرار است پس از سال‌ها دوباره مناظره‌های ۲ نفره برگزار کند.
مناظره دو نفره از صدا و سیما پخش می‌شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر،  با مشخص شدن نتایج مرحله اول انتخابات و پیروزی مسعود پزشکیان و سعید جلیلی، این ۲ نفر به عنوان نامزدهای نهایی چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری به مرحله دوم راه یافتند.

تلویزیون برای مرحله اول پنج مناظره در نظر گرفته بود که با حضور ۶ نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری پخش شد. یکی از نقدهای ساختاری به این مناظره ها این بود که نامزدها به نقد و تحلیل اندیشه ها و آرای طرف مقابل ورود نمی کردند و بسیاری مناظره های ۲ نفره را موثرتر و کاراتر می دانستند.

حالا شنیده شده است که تلویزیون قرار است برای مرحله دوم انتخابات ۲ مناظره در نظر بگیرد و البته در کنار آن، پزشکیان و جلیلی ۲ نامزد انتخابات یک برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، یک برنامه مستند و یک گفت‌وگو با دوربین نیز خواهند داشت.

خبر مرتبط
توئیت معنادار حسام‌الدین آشنا درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری+عکس

اقتصادنیوز: حسام‌الدین آشنا بعد از انتشار رسمی نتیجه نهایی دور اول انتخابات ریاست جمهوری، یک توئیت معنادار به اشتراک گذاشت

این مدل از برگزاری مناظره که پس از سال ها رخ می دهد بازگشت دوباره تلویزیون به مناظره های ۲ نفره خواهد بود و با توجه به اینکه پزشکیان و جلیلی در مناظره های اخیر هم وارد بی اخلاقی های انتخاباتی نشدند می توان امید داشت تلویزیون بدون نگرانی این مناظره ها را برگزار کند.

مناظره های ۲ نفره از طرفی می تواند به مردم در انتخاب فرد اصلح کمک کند و ویژگی های هر نماینده را به طور مشخص در تقابل یا در تمایز با دیگری نشان دهد.

تلویزیون آخرین بار سال ۸۸ مناظره های ۲ نفره برگزار کرد که بی اخلاقی ها و تنش هایی را که بیشتر علیه نظام و مردم بود، دامن زد. این اتفاق باعث شد که برخی فکر کنند تلویزیون محافظه کارانه دیگر سراغ مناظره های ۲ نفره نخواهد رفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی