رسانه‌های عبری اخبار ضد و نقیضی درباره توافق مبادله اسرا منتشر می‌کنند

کدخبر: ۶۵۶۵۱۹
اقتصادنیوز: رسانه‌های عبری زبان اخبار ضد و نقیضی در رابطه با توافق مبادله اسرا منتشر می‌کنند.
رسانه‌های عبری اخبار ضد و نقیضی درباره توافق مبادله اسرا منتشر می‌کنند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، در حالی که روزنامه یدیعوت آحارانوت در خبری شامگاه شنبه از قرار گرفتن تعدیل‌های انجام گرفته توسط حماس و اسرائیل روی میز مذاکرات و ورود به مرحله سرنوشت ساز سخن گفت، شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد هیچ تغییری در روند مذاکرات صورت نگرفته است.

روزنامه یدیعوت احارنوت به نقل از اخبار منتشر شده اعلام کرد، حماس خبر داده است که پیش نویسی را با تعدیل‌های محدود و ناچیز بر بنود پیشنهادی اسرائیل که بایدن آن را ارائه کرده، دریافت کرده است.

این رسانه عبری زبان به نقل از منابع خود خبر داد، توجه قابل توجهی طی روزهای اخیر نسبت به پیشبرد روند توافق صورت گرفته است، این توجه به دلیل تلاش‌هایی است که میانجی‌ها برای پیشبرد توافق مبادله اسرا و آتش بس انجام می‌دهند.

خبر مرتبط
حمله به سفارت اسرائیل در این کشور/ مهاجم کشته شد

اقتصادنیوز: وزارت کشور صربستان اعلام کرد که امروز (شنبه) مهاجمی با کمان صلیبی، یک افسر پلیس صرب که نگهبان سفارت رژیم صهیونیستی در بلگراد بود را زخمی کرد و در پی این حادثه مهاجم به ضرب گلوله همین پلیس کشته شد.

منابع آگاه مطلع از جزئیات امروز شنبه اعلام کردند، روزهای سرنوشت سازی پیش رو داریم، دولت ایالات متحده و میانجی‌ها فشارهایی را بر طرف‌ها وارد ذیربط وارد کرده و تلاش خواهند کرد موافقت آنها به ویژه پاسخ مثبت سنوار را بگیرند اما این منابع تاکید کردند که تجربه نشان داده است هیچ کس نمی‌داند السنوار چه تصمیمی خواهد گرفت و او چه پاسخی به پیشنهاد جدید می‌دهد؟

در بخش دیگری از این گزارش آمده است این تلاش بعد از آخرین توقف این مذاکرات امیدوار کننده است و در اسرائیل این امیدواری وجود دارد که می‌توان آن را به عنوان نقطه آغاز رسیدن به یک توافق تلقی کرد که در عین حال می‌تواند مانع از بروز جنگ در شمال هم بشود.

خبر مرتبط
تظاهرکنندگان اسرائیلی خواستار تبادل اسرا شدند+ فیلم

اقتصادنیوز: شهرک نشینان صهیونیست امروز (شنبه) با تظاهرات در تل آویو و سایر شهرهای فلسطین اشغالی خواستار توافق فوری برای آزادی اسرای این رژیم نزد مقاومت فلسطین شدند.

یدیعوت آحارانوت مدعی شد، یک منبع حماس تاکید کرده است، نامه جدیدی از آمریکا از طریق میانجی‌ها دریافت کرده است که تعدیل‌‌هایی بر دو بند از بنود پیشنهادی اسرائیل در آن صورت گرفته و می‌تواند تحولی در از سرگیری مذاکرات باشد.

اما شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این رابطه فاش کرد، این تعدیل‌ها که از سوی آمریکا ارسال شده در واقع توسط و به خواست اسرائیل انجام گرفته است.

با این حال این رسانه عبری زبان به نقل از اسامه حمدان رهبر برجسته حماس خبر داد، در حال حاضر هیچ امر تازه‌ای در مذاکرات رخ نداده است و آنچه که در مورد پیشنهاد دولت آمریکا منتشر می‌شود، بخشی از فشارهایی است که بر جنبش حماس جهت پذیرش پیشنهاد اسرائیل همانگونه که اسرائیلی‌ها خواسته اند، وارد می‌شود در حالی که حماس همچنان تاکید می‌کند آمادگی پاسخ مثبت به هر توافقی که در آن تعهد فراگیری و شفاف در رابطه با آتش بس دائم، عقب نشینی کامل از نوار غزه و مبادله واقعی اسرا باشد، هست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی