چه کسانی بر تصمیم نهایی بایدن اثر می‌گذارند؟

کدخبر: ۶۵۶۵۳۴
اقتصادنیوز: وبگاه آمریکایی می‌گوید بستگان و برخی دوستان دیرینه رئیس جمهور آمریکا به همراه گروه کوچکی از مشاوران کاخ سفید بر تمامی تصمیمات او تسلط دارند.
چه کسانی بر تصمیم نهایی بایدن اثر می‌گذارند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وبگاه خبری آکسیوس می‌گوید جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در صورتی از نامزدی انتخابات ریاست جمهوری صرف نظر می‌کند که نزدیک‌ترین بستگان و دوستان او چنین تصمیمی بگیرند. در عین حال، منابع این نشریه ادعا می‌کنند که چنین اقدامی از سوی حلقه کوچک اطراف بایدن بعید است و در صورت رخ دادن «تکان دهنده و غیر منتظره» خواهد بود. 

آکسیوس می‌نویسد: «کارشناسان، سرمقاله‌نویس‌ها و ستون‌نویس‌های نیویورک تایمز را فراموش کنید. تنها راهی که رئیس جمهور را مجبور می‌کند پس از شکست در مناظره اخیر از نامزدی دموکرات‌ها انصراف دهد، این است که گروه کوچک وفاداران مادام‌العمر او این تصمیم را بگیرند». این افراد «جیل بایدن» همسر او، «والری بایدن» خواهر کوچک‌تر او و «تد کافمن» دوست دیرینه و مشاور همیشگی بایدن هستند. افزون بر این، گروه کوچکی از مشاوران کاخ سفید هم در این حلقه قرار می‌گیرند. 

خبر مرتبط
توصیه یک جنبش در آمریکا به بایدن: مسیرت را درباره غزه عوض کن!

اقتصادنیوز: "جنبش ملی غیرمتعهد" که از نحوه مدیریت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در جنگ غزه انتقاد کرده از بایدن خواست که از اهرم خود برای برقراری آتش بس در غزه استفاده و مسیر خود را در خصوص غزه تغییر دهد.

آکسیوس می‌گوید این افراد در واقع به منزله الیگارشی و شورای بزرگان برای بایدن هستند و بر تصمیمات کوچک و بزرگ زندگی رئیس جمهور آمریکا تسلط دارند. یک منبع نزدیک به خانواده بایدن می‌گوید آنان می‌دانند که مناظره یک «فاجعه» بود، اما در عین حال معتقدند که هنوز بارقه‌ای از امید واجود دارد. 

با این حال یک دموکرات که نام او ذکر نشده می‌گوید که خانواده بایدن باید حقیقت را به او بگویند، زیرا وفاداری نباید کورکورانه باشد. او در ادامه گفت که کشتی بایدن در وضعیت بدی قرار گرفته و قرار نیست که اعضای کنگره وارد این کشتی شوند. 

خبر مرتبط
نظرسنجی جدید از رقابت جو بایدن و دونالد ترامپ/نمره قبولی به این نامزد رسید+عکس

اقتصادنیوز: نتایج تازه‌ترین نظرسنجی شبکه سی ان ان نشان می‌دهد اکثر ناظران دونالد ترامپ را پیروز نخستین مناظره انتخاباتی می‌دانند.

گفتنی است، مناظره ریاست جمهوری پنجشنبه شب که میان دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان و جو بایدن دموکرات، رئیس جمهور فعلی آمریکا برگزار شد بسیار بحث‌برانگیز شده است. بایدن که در ماه‌های اخیر نیز حواشی زیادی به خاطر حواس‌پرتی‌های خود داشته، در این مناظره چندین بار جملات خود را نیمه‌تمام گذاشت یا جملاتی مبهم و ناواضح به زبان آورد. رسانه‌های غربی به صراحت این مناظره را «فاجعه» توصیف کرده و خواستار کناره‌گیری بایدن از نامزدی دموکرات‌ها شدند.

کمتر از ۸ هفته به اینکه بایدن نامزد رسمی دموکرات‌ها شود زمان باقی مانده است و در همین حال، این حزب امکان جایگزینی کامالا هریس، معاون رئیس جمهور را نیز به دلیل محبوبیت پایین او ندارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی