سازمان همکاری شانگهای با چین و روسیه به نظم نوین جهانی می رسد؟

کدخبر: ۶۵۷۲۲۵
اقتصادنیوز: مشاور کرملین امروز در سخنانی با اشاره به دیدار فردا میان رؤسای جمهور روسیه و چین در آستانه تصریح کرد: سازمان همکاری شانگهای یکی از ارکان نظم نوین جهانی است.
سازمان همکاری شانگهای با چین و روسیه به نظم نوین جهانی می رسد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر،  یوری اوشاکوف، مشاور کاخ کرملین در سیاست خارجی در نشست خبری امروز سه شنبه خود در مسکو اعلام کرد که مسکو برای سفر مودی (نخست وزیر هند) به روسیه اهمیت بسیاری قائل است، این اولین سفر او پس از انتخابات (ریاست جمهوری روسیه) خواهد بود.

مشاور ریاست جمهوری روسیه ادامه داد: مسکو در چارچوب ریاست چین در سازمان همکاری شانگهای با این کشور همکاری نزدیک خواهد داشت. ریاست بر سازمان همکاری شانگهای برای بازه زمانی ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۵ به چین واگذار خواهد شد.

یوری اوشاکوف، در ادامه افزود: چهارم جولای نشستی در قالب سازمان همکاری شانگهای با حضور سران قطر، جمهوری آذربایجان، مغولستان، ترکیه، امارات، ترکمنستان و دبیرکل سازمان ملل برگزار می شود. پوتین در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در آستانه در تاریخ سوم ژوئیه (فردا چهارشنبه) با رئیس جمهور چین دیدار خواهد کرد.

خبر مرتبط
دیپلمات ارشد روسیه با هیات انصارالله گفت و گو کرد

اقتصادنیوز: وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی با هیات حوثی به رهبری «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله دیدار و درباره تشدید تنش‌ها در دریای سرخ گفت‌وگو کرد.

این مقام کرملین تصریح کرد: سازمان همکاری شانگهای یکی از ارکان نظم نوین جهانی است.

گفتنی است که نشست سران سازمان همکاری شانگهای فردا و پس فردا در شهر آستانه پایتخت کشور قزاقستان برگزار می شود.

گفتنی است کاخ کرملین پیشتر اعلام کرده بود که رئیس جمهور روسیه در جریان برگزاری اجلاس شانگهای در آستانه در پایتخت قزاقستان با سرپرست ریاست جمهوری ایران و رئیس جمهور ترکیه دیدار خواهد کرد.

خبر مرتبط
روسیه خواستار آتش بس فوری در غزه سپس مذاکره شد

اقتصادنیوز: سفیر و نماینده روسیه در سازمان ملل با اشاره به وخامت اوضاع غزه از اسرائیل و آمریکا خواست تا آتش بس فوری در غزه برقرار کنند و پس از آن، مذاکرات رو در رو را انجام دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی