دولت راست‌گرای هلند درباره اتحادیه اروپا و مهاجرت چه تصمیمی می‌گیرد؟

کدخبر: ۶۵۷۲۵۸
اقتصادنیوز: از امروز راستگراترین کابینه ائتلافی تاریخ هلند پس از ماه‌ها مذاکره به نخست وزیری "دیک شوف" با تمرکز بر قوانین سختگیرانه مهاجرت و همچنین تردید روزافزون به اتحادیه اروپا بر سر کار آمد.
دولت راست‌گرای هلند درباره اتحادیه اروپا و مهاجرت چه تصمیمی می‌گیرد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، روزنامه "تاگس سایتونگ" آلمان در مطلبی نوشت: راست‌گراترین کابینه تمام دوران در هلند امروز رسما در این کشور به قدرت رسید. تمرکز این کابینه قوانین سختگیرانه مهاجرت و همچنین تردید روزافزون به اتحادیه اروپا و و قواعد آب و هوایی آن است.

به این ترتیب پس از ماه ها مذاکره هلند یک دولت جدید دارد. دیک شوف، نخست وزیر غیر حزبی این کشور 15 وزیر و 13 معاون در کابینه این دولت روز سه شنبه سوگند یاد کردند. در حالی که شوف خود غیرحزبی است، کابینه وی نماینده یک اتحاد جناح راست از حزب راستگرای مردم (PVV) تا حزب ملی لیبرال voor (VVD) و محافظه‌کار (NSC) تا اتحادی تشکیل شده است که از اعتراضات کشاورزی در سال‌های اخیر (BBB) ​​پدید آمده است.

حزب راستگرای پوپولیست مردم PVV - برنده آشکار انتخابات پارلمانی در نوامبر گذشته - برای اولین بار به عنوان یک شریک کامل ائتلافی در لاهه مسئولیت دولت را بر عهده می گیرد. این تنها حزبی است که پنج وزارتخانه در کابینه دریافت می کند که عبارتند از بهداشت، پناهندگی و مهاجرت، تجارت خارجی و کمک های توسعه، اقتصاد و زیرساخت ها .برای این منظور، PVV "مارجولین فابر" را به عنوان وزیر پناهندگی و مهاجرت منصوب می کند. ، فلور آگهما، وزیر بهداشت این کشور اخیراً اعلام کرد، طبق توافقنامه ائتلاف "سخت ترین رژیم مهاجرت در اروپا" بخشی از اجماع اساسی این "راست ترین کابینه تا کنون" در هلند است.

خبر مرتبط
جنگنده‌های اف ۱۶ هلند به زودی به دست اوکراین می‌رسد

اقتصادنیوز: وزیر دفاع هلند اعلام کرد که جنگنده‌های اف۱۶ چندمنظوره‌ به زودی به دست کی‌یف خواهد رسید!

گرت ویلدرز رهبر حزب اسلام‌ستیز "آزادی" که برنده آشکار انتخابات سراسری سال گذشته بوده، در دولت جدید حضور نخواهد داشت ولی همزمان با هدایت حزب و نمایندگی مجلس، در تصمیم‌گیری‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

ویلدرز که به جرم توهین به مراکشی ها در یکی از گردهمایی انتخاباتی سال 2014 محکوم شده است، تنها پس از چشم پوشی از مقام نخست وزیری، موفق شد در ماه مه با سه حزب محافظه کار دیگر ائتلاف کند.

این کابینه توسط دیک شوف (Dick Schoof) مستقل و رئیس پیشین اداره اطلاعات و یکی از مقام های ارشد پیشین وزارت دادگستری هدایت خواهد شد.

حزب مردم (PVV) در انتخابات ماه نوامبر بیشترین کرسی‌های پارلمانی را کسب کرد و پس از آن مذاکرات با احزاب راست میانه دیگر برای تشکیل دولت را آغاز کرد.

خبر مرتبط
حمایت هلند از اوکراین/ آغاز تحویل جنگنده‌های اف-۱۶ به کی‌یف

اقتصادنیوز: اولین محموله جنگنده‌های اف-۱۶ از سوی هلند به اوکراین تحویل داده می‌شود.

حزب ضداسلامی و ضدمهاجراتی مردم خواستار ممنوعیت مساجد، قرآن کریم و روسری در هلند و برگزاری همه‌پرسی الزام‌آور درباره خروج آمستردادم از اتحادیه اروپاست.

حزب ملی لیبرال VVD در کابینه راستگرای کنونی دارای سه وزارتخانه مرکزی خواهد بود که عبارتند از دفاع، دارایی و دادگستری. NSC، از جمله، بخش های داخلی و خارجی، BBB مسکن و کشاورزی را مدیریت می کند. همه اعضای کابینه برای اولین بار در راس یک وزارتخانه قرار می گیرند.

تنها دیک شوف، یک نخست وزیر غیرحزبی دراین کابینه یک شرکت کننده جانبی است که قبلاً هم ریاست سرویس مخفی و هم نهادهای مهاجرت و هماهنگی مبارزه با تروریسم را بر عهده داشته است.

چهار حزب این ائتلاف مسیر اصلی خود را در اواسط ماه مه ارائه کردند. آنها تردیدهای آب و هوایی و اتحادیه اروپا را با برنامه ساخت مسکن و اقدامات قدرت خرید ترکیب می کنند که هدف آن منافع "امنیت زندگی" شهروندان است که توسط شورای امنیت ملی تبلیغ می شود. هسته اصلی این قرارداد، که فقط به صورت اصولی تدوین شده است، یک برنامه گسترده ضد مهاجرت است که از جمله موارد اضطراری پناهندگی باید در آن اعلام شود.

دولت راست‌گرای جدید هلند می‌خواهد سیاست پناهندگی سخت‌تری را اجرا کند.

شوف 67 ساله که جانشین مارک روته، نخست‌وزیر دیرینه این کشور می‌شود، از کابینه‌اش می‌خواهد از جمله «سخت‌ترین» سیاست پناهندگی تمام دوران‌ها را اجرا کند. شوف غیرحزبی وزرای جدید خود را در مراسمی در کاخ سلطنتی لاهه معرفی کرد که یکی پس از دیگری برای سوگند وفاداری به پادشاه و قانون اساسی حاضر شدند.

حزب راستگرای پوپولیست "گیرت ویلدرز" در انتخابات پارلمانی زودهنگام ماه نوامبر پیروز شد. ویلدرز در واقع می خواست خود نخست وزیر شود، اما نگرش های ضد اسلامی و ضد اروپایی او، تشکیل ائتلاف را دشوار می کرد. در اواسط ماه مارس، ویلدرز سرانجام استعفای خود را از سمت نخست وزیری اعلام کرد. پس از آن PVV، حزب کشاورزان BBB، لیبرال VVD و حزب جدید NSC به رهبری پیتر اومتزیگت، سیاستمدار ضد فساد، با تشکیل ائتلاف موافقت کردند.

"شوف" که قبلاً یکی از اعضای حزب سوسیال دموکرات کار بود، اعلام کرد که نخست وزیر "برای همه هلندی ها" خواهد بود. او گفت: "من غیرحزبی هستم. من خودم را در بند آقای ویلدرز نمی بینم."

بعد از به قدرت رسیدن شوف دوران روته در هلند به پایان می رسد. این مرد 57 ساله در پایان ماه ژوئن به عنوان دبیرکل جدید ناتو منصوب شد. وی در اول اکتبر جانشین ینس استولتنبرگ نروژی خواهد شد.

در انتخابات اروپا در آغاز ماه ژوئن، احزاب پوپولیست دست راستی در چندین کشور دستاوردهای قدرتمندانه ای را ثبت کردند و به موفقیت های چشمگیری از جمله در کشورهای فرانسه، ایتالیا و اتریش دست یافتند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی