چین عقب نشینی کرد/ درخواست عادی سازی روابط از کانادا

کدخبر: ۶۶۰۷۸۶
اقتصادنیوز: «وانگ یی» (Wang Yi) وزیر امور خارجه چین در جریان دیدار با همتای کانادایی خود در پکن خواستار بهبود و عادی سازی روابط بین دو کشور شد.
چین عقب نشینی کرد/ درخواست عادی سازی روابط از کانادا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، تارنمای خبرگزاری «شینهوا» با انتشار این خبر نوشت: وزیر امور خارجه چین با «ملانی جولی» رئیس دستگاه دیپلماسی کانادا روز جمعه (روز گذشته به وقت محلی) در پکن ملاقات کرد.

وزیر امور خارجه چین در جریان این دیدار بازگشت به ایجاد شرکات راهبردی و عادی سازی روابط بین دو کشور را خواستار شد.

وی با بیان اینکه نیازمند تعامل جدی از طرف کانادا هستیم، گفت: در سال های اخیر روابط بین چین و کانادا با مشکلات و پیچیدگی هایی مواجه شده است و این وضعیتی نیست که پکن خواستار آن باشد.

یی افزود: چین و کانادا باید بر نقش اصلی خود به عنوان موتورهای همکاری اقتصادی و تجاری ادامه و همکاری و گفت‌وگو در زمینه های مختلف را مورد بررسی قرار دهند.

خبر مرتبط
پشت پرده سکته مغزی رئیس جمهور چین/ تصاویری که جنجال به پا کرد+ عکس

اقتصادنیوز: انتشار تصاویری، منجر به انتشار شایعه سکته مغزی رئیس جمهور چین شده است؛ تصاویری که با بررسی دقیق‌تر، به نظر چندان قابل استناد نیستند.

وزیر امور خارجه چین با اشاره به اینکه سال آینده بیستمین سالگرد تاسیس همکاری راهبردی چین و کانادا است، تاکید کرد: دو کشور باید از تاریخ درس گرفته و به نیات اصلی خود (در روابط راهبردی دوجانبه) بازگردند.

کانادا تابع سیاست چین واحد است

وزیر امور خارجه کانادا نیز در این دیدار با پرداختن به تاریخچه طولانی دوستی بین ملت های دو کشور، گفت: اوتاوا نیز خواهان بهبود فعالانه و عملی در روابط با چین و حفظ و ادامه تماس با پکن است.

جولی به این نکته نیز اشاره کرد که «اتاوا» بر تبعیت از سیاست چین واحد ادامه می دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید