ترامپ محبوب شد/ سوقصد به ترامپ به سود چه کسی رقم خورد؟

کدخبر: ۶۶۱۱۷۳
اقتصادنیوز: آخرین نظرسنجی‌ها در آمریکا حکایت از آن دارد که محبوبیت «دونالد ترامپ» بعد از سوء قصد نافرجام هفته گذشته افزایش یافته و بیشتر مردم آمریکا «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی را برای یک دوره دیگر ریاست جمهوری پیر می‌دانند.
ترامپ محبوب شد/ سوقصد به ترامپ به سود چه کسی رقم خورد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در یک نظرسنجی جدید که نتایج آن روز یکشنبه منتشر شد، معلوم شده است که میزان محبوبیت دونالد ترامپ بعد از حادثه سوءقصد به جانش در میان رای‌دهندگان آمریکایی به بالاترین حد خود در سال‌های گذشته رسیده است. در همین نظرسنجی نیز مشخص شد که بیشتر آمریکایی‌ها فکر می کنند جو بایدن باید از رقابت‌ها کنار بکشد.

طبق این نظرسنجی که توسط موسسه ایپسوس با همکاری شبکه ای‌بی‌سی انجام شد، ۴۰ درصد از آمریکایی‌ها گفتند که برداشت مطلوبی از ترامپ به عنوان نامزد رسمی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری دارند، در حالی که ۵۱ درصد گفتند که دیدگاه نامطلوبی دارند. هفت درصد گفتند که نظری ندارند و ۲ درصد گفتند که نمی‌دانند.

نتایج نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد که میزان مطلوبیت ترامپ به بالاترین رقم در چهار سال گذشته افزایش یافته در حالی که این رقم معمولاً بین دامنه پایین تا متوسط ‌۳۰ درصد بوده است.

خبر مرتبط
افشاگری نیویورک تایمز از اهمال‌کاری سرویس مخفی آمریکا در پرونده ترور ترامپ

اقتصادنیوز: یک نشریه فاش کرد که سرویس مخفی آمریکا پیشتر درخواست ترامپ برای اختصاص منابع بیشتر را رد کرده بود.

ارقام بایدن نسبت به ترامپ افت داشته است، به طوری که ۳۲ درصد از آمریکایی ها اظهار داشتند که دیدگاه مثبتی نسبت به رئیس جمهور فعلی دارند و ۵۵ درصد نیز به وی رای منفی دادند.

نکته مهم این نظرسنجی درباره بایدن این بود که ۶۱ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند بایدن باید از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کند و حزب دموکرات فرد دیگری را جایگزین وی کند.

بایدن ۸۱ ساله درخواست برای کناره گیری از رقابت‌ها را رد کرده و معتقد است که می تواند ترامپ را در انتخابات شکست دهد.

دو هفته گذشته نتایج نظرسنجی نیویورک تایمز نیز نشان می‌داد که اکثر مردم آمریکا بایدن را برای یک دوره دیگر ریاست جمهوری پیر ارزیابی می‌کنند.

طبق نظرسنجی نیویورک تایمز و کالج سینا، حدود ۷۰ درصد از آمریکایی ها معتقدند که جو بایدن ۸۱ ساله برای انجام وظایف ریاست جمهوری بسیار پیر است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که اگر انتخابات به سرعت برگزار می‌شد، ۴۸ درصد از رای‌دهندگان دونالد ترامپ ۷۸ ساله را انتخاب می‌کردند، در حالی که تنها ۴۲ درصد به بایدن رای می‌دادند.

چهره‌های شاخص در حزب دموکرات آمریکا از جمله چاک شومر رهبر دموکرات‌های سنا و نانسی پلوسی رئیس پیشین مجلس نمایندگان فشار خود را برای کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور افزایش داده اند.

شومر طی جلسه‌ای به بایدن گفته که اگر به مبارزات انتخاباتی مجدد خود پایان دهد، برای کشور و حزب دموکرات بهتر است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید