مروری بر گذشته و حال یک رویداد

وقوع انفجار در تل آویو+ جزئیات

کدخبر: ۶۶۱۹۰۱
اقتصادنیوز: حدود 30 سال قبل در سوم مردادماه، گزارش مهمی درباره وقوع انفجار در تل آویو منتشر شد.
وقوع انفجار در تل آویو+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز، حماس و اسرائیل هنوز به نتیجه نهایی در مذاکرات آتش‌بس میان خود دست پیدا نکرده‌اند. در همین حال، هر روز خبرهایی درباره جنگ غزه و تلفات ارتش اسرائیل در صدر اخبار رسانه‌ها جای می‌گیرد.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز گزارش داد که یک نظامی این رژیم در حمله موشکی از لبنان به شدت زخمی شده است. آنگونه که ایرنا گزارش داده، روز دوشنبه نیز یک افسر دیگر صهیونیستی در نوار غزه کشته شد تا طبق اخبار اعلامی ارتش این رژیم، شمار تلفات نظامیان اسرائیلی در جنگ غزه به ۶۸۳ تن برسد.

چندی قبل نیز، حزب‌الله لبنان اعلام کرد که شهرک صهیونیست‌نشین «کریات شمونه» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی را موشک‌باران کرده است. مهر به نقل از اداره اطلاع‌رسانی حزب‌الله لبنان اعلام کرد که این امر در حمایت از ملت پایدار فلطین و نوار غزه انجام شده است.

اتفاقی که البته به این روزها محدود نشده است و سابقه ای طولانی دارد، مانند حدود 30 سال پیش که روزنامه اطلاعات در سال 74 در گزارشی با تیتر «آخرین گزارش‌ها از وقوع انفجار در تل آویو» به این موضوع پرداخت.

در متن این گزارش که در سوم مردادماه منتشر شد، آمده است: «آخرین گزارش‌ها حاکی است که در جریان انفجار دیروز، 39 تن کشته و زخمی شدند. حادثه انفجار یک روز قبل از 25 ژوئیه که قرار بود قراداد خودگرانی میان ساف و رژیم صهیونیستی امضا شود، به وقوع پیوست. حماس مسئولیت انفجار در تل آویو را به عهده گرفت.»

در جزئیات این خبر اشاره شده است که «منابع وابسته به حماس اعلام کردند؛ در جریان انفجار یک اتوبوس در تل آویو که روز گذشته انجام شد، 7 نفر کشته و 32 نفر زخمی شدند. یکی از کشته‌شدگان مردی بوده که بمب را با خود به داخل اتوبوس حمل کرده است. سخنگوی حماس گفت؛ بمب‌گذار ایثارگر جوانی از گروه «یحیی عایشه» بوده که مرکز آن در حوزه اختیارات حاکمیت فلسطینی نیست. این گروه از مبارزترین گروه‌های وابسته به حماس است و اسرائیلی‌ها همیشه بیشترین تلاش خود را برای درهم شکستن آن بکار می‌گیرند.»

3333

Untitled-(2)66

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید