روزنامه اعتماد نوشت

دولت سایه جلیلی در برابر روحانی و پزشکیان قابل توجیه است، اما در برابر رئیسی چرا؟

کدخبر: ۶۶۱۹۶۶
شاید وجود گفتمان منتقد در زمان حضور دولت‌هایی مانند دولت آقای روحانی یا دولت آینده معنا داشته باشد، اما وجود گفتمان سایه در زمان دولت آقای مرحوم رییسی چه معنایی می‌تواند داشته باشد .
دولت سایه جلیلی در برابر روحانی و پزشکیان قابل توجیه است، اما در برابر رئیسی چرا؟

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه اعتماد نوشت: مگر جز این است که آقای رییسی نمایندگی نیروهای اصولگرا به ‌ویژه جبهه پایداری را برعهده داشته است پس آیا گفتمان سایه آقای جلیلی طرح یک خرده گفتمان علیه گفتمان دولت اصلی بوده که خود نماینده نیروهای اصولگرا و جبهه پایداری بوده است؟

طرح این سوال و امکان طرح سوالات دیگر بیانگر این مهم است که اصرار بر اینکه آنچه وجود داشته و دارد، گفتمان است نه دولت، به ‌نظر می‌رسد اشتباه است و منطقی آن است که ادعا شود دولت سایه‌ای وجود داشته و دارد که درصدد تدوین و طرح یک گفتمان سایه است .

چنین عملی هر چند بیانگر نوعی کنشگری سیاسی است، اما سوالات متعددی مطرح می‌شود به عنوان مثال ۱- آیا در شرایط فقدان دولت حزبی چنین اقدامی قانونی است؟ ۲- هزینه چنین فعالیتی از کجا و از سوی چه نهادهایی تامین می‌شود؟ ۳- وقتی دولت اصولگرا قدرت را در اختیار داشته است دولت سایه و گفتمان سایه چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟

به امید آنکه یکی از ویژگی‌های حکمرانی خوب شفافیت است و دولت آقای پزشکیان متعهد به اجرای این اصل شده، پس ‌از تشکیل دولت از سوی وی بسیاری از ابهامات در خصوص دولت سایه و گفتمان  سایه  شفاف‌سازی  شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید