مروری بر گذشته و حال یک رویداد

سفر سید حسن نصرالله به ایران/ دبیرکل حزب‌الله با رئیس جمهوری دیدار کرد+ عکس

کدخبر: ۶۶۳۴۳۹
اقتصادنیوز: ۱۹ سال پیش در چنین روزی سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با سفر به ایران، با رهبر انقلاب اسلامی و همچنین محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران دیدار کرد.
سفر سید حسن نصرالله به ایران/ دبیرکل حزب‌الله با رئیس جمهوری دیدار کرد+ عکس

به گزارش اقتصادنیوز، ۱۹ سال پیش در چنین ایامی سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به ایران سفر کرد؛ خبر مهمی که روزنامه ها و خبرگزاری ها نیز به آن پرداختند و روزنامه اطلاعات هم در تاریخ 10 مرداد 1384 تصویری از دیدار او با محمود احمدی نژاد را در صفحه نخست خود منتشر کرد.

1

به گزارش رسانه ها، سفر دبیرکل حزب الله لبنان به ایران در حالی صورت گرفت که در انتخابات بسیار مهم لبنان و ایران دولت‌های جدیدی در هر دو کشور بر سر کار آمدند.

دبیرکل حزب الله لبنان در جریان این سفر با رهبر انقلاب اسلامی و همچنین محمود احمدی نژاد که با پیروزی در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رئیس جمهور منتخب ایران بود دیدار کرد.

006

او در دیدار با رهبر انقلاب اسلامی ضمن قدردانی از حمایتهای معنوی جمهوری اسلامی ایران از مردم لبنان، گزارشی از آخرین تحولات این کشور بیان کرد و گفت: مهمترین هدف آمریکایی ها، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اروپایی در قضایای اخیر لبنان، خلع سلاح حزب الله و اجرای قطعنامه ۱۵۵۹بود که با درایت مسلمانان و وحدت و انسجام گروه های مختلف نتیجه انتخابات لبنان برخلاف خواسته آمریکا شکل گرفت و حزب الله لبنان علاوه بر حضور قوی در مجلس، در کابینه نیز حضور یافت.

004

سیدحسن نصرالله همچنین در دیدار با احمدی نژاد،  حزب الله لبنان را محور اصلی برای فراخوانی و تجمع همه نیروهای سیاسی لبنان توصیف کرد و گفت: مقاومت در برابر تجاوز، مساله اصلی و محور کل تحولات لبنان است و جهت گیری حزب لله نیز همواره بر مقاومت و شدت در برابر دشمن و نرمش و مدارا در عرصه داخلی و همکاری و تفاهم با نیروهای سیاسی استوار بوده است.

وی از قدرت فزآینده و تعیین کننده حزب الله در برابر هر گونه تجاوز خبر داد و تاکید کرد که موقعیت، قدرت، جایگاه و تاثیر حزب الله بر تحولات لبنان و منطقه امروز بیش از هر زمان دیگری است.

428

432

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید