رئیس جدید لابی ضد ایرانی کیست؟

کدخبر: ۶۶۴۴۹۰
اقتصادنیوز: جب بوش به عنوان رئیس جدید لابی ضد ایرانی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» انتخاب شد.
 رئیس جدید لابی ضد ایرانی  کیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  مارک والاس مدیرعامل این بنیاد ضد ایرانی دو حزبی آمریکایی در بیانیه‌ای که در وبگاه این بنیاد منتشر شد، اعلام کرد: جب بوش به عنوان رئیس جدید یوآنی جانشین سناتور جوزف لیبرمن شده است که تا زمان مرگ وی در مارس ۲۰۲۴ به عنوان رئیس این سازمان خدمت کرد.

بوش در واکنش به انتخاب خود به عنوان رئیس جدید یوآنی در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: افتخار بزرگی ست که به عنوان رئیس بنیاد «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» انتخاب شدم.‌

«اتحاد علیه ایران هسته ای»، یک سازمان تحت حمایت دو حزب اصلی آمریکا است. مارک والاس سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل در سال ۲۰۰۸ و از اعضای سیاست خارجی ضد ایرانی دولت پیشین آمریکا این سازمان را تشکیل داد.

«دنیس راس» و «ریچارد هالبروک» از اعضای دولت باراک اوباما از افراد موسس «اتحاد علیه ایران هسته‎ای» هستند. به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه ایران پیش تر (۲ مهر ۱۳۹۸) درباره سازمان ضد ایرانی یوآنی گفته بود: ایران به زودی روند بررسی افزودن بنیاد پوششی آمریکایی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (UANI) را به فهرست گروه‌های تروریستی آغاز خواهد کرد. وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۹ آبان ۱۴۰۱ در بیانیه‌ای بنیاد اتحاد علیه ایران هسته‌ای ملقب به (یوآنی) را تحریم کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید