شهرداری به دستورات دولت توجه نکرد؟

کدخبر: ۶۶۴۷۸۸
دولت اعلام کرد که ساعت کاری ۱۵ استان به دلیل افزایش شدید دمای هوا و تداوم گرما و به منظور حفظ سلامتی هموطنان و مدیریت مصرف انرژی از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح باشد. اما شهرداری باز هم با این موضوع همراهی نکرد و ساعت کاری شهرداری تهران و زیرمجموعه‌هایش ۸ صبح تا ۱۲ ظهر اعلام شد.
شهرداری به دستورات دولت توجه نکرد؟

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه هم میهن نوشت: حبیب کاشانی، عضو شورای شهر تهران در صحن علنی گفت: «شورای اطلاع‎رسانی دولت اعلام کرد که ساعت کاری در 16 استان کشور با توجه به شرایط جوی و گرما 6 تا 10 صبح باشد. دوستان در شهرداری ساعت کاری را 8 تا 12 اعلام کردند. ما باید بدانیم تحت نظر چه کسی هستیم. شهرداری بخشنامه کند که هیچ رابطه‌ای با اطلاع‌رسانی دولت ندارد و به صورت مستقل تصمیم‌گیری می‌کند. شهرداری با چند صد ساختمان تافته جدابافته نیست که نخواهد با دولت همراهی کند. با هم تعارف نداریم، بحث انرژی جدی است. خواهش می‌کنم شهرداری این موضوع را مشخص کند تا ما جزیره‌ای خارج از ایران یا تهران نباشیم.»

او به اقدام شهرداری اشاره می‌کند که با صحبت‌هایش درباره همکاری با دولت تناقض دارد. موضوع کمبود انرژی به ابرچالشی در ایران تبدیل شده؛ آن‌هم زمان تحویل دولت به مسعود پزشکیان. علیرضا زاکانی، شهردار تهران که از دیدارش با رئیس‌جمهور ایران و همکاری دولت و شهرداری نوشته بود حالا راهی جدا از دولت را در پیش گرفته تا این همکاری نیز در حد شعار باقی بماند و حتی منافع ملی نیز به خطر بیفتد.

علی‌اصغر قائمی در پاسخ به این سوال که شورای شهر تهران درباره تفاوت ساعت کاری شهرداری و دولت چه اقدامی صورت می‌دهد؟ به هم‌میهن گفت: «آقای کاشانی درباره این موضوع در جلسه قبل و این جلسه شورای شهر تهران تذکر دادند.» او در پاسخ به این سوال که چرا هیچ اتفاقی رخ نداد؟ تاکید کرد: «بفرمایید شهرداری به کدام‌یک از تذکرات شورای شهر تهران توجه کرده که این تذکر دومی باشد؟» قائمی در پاسخ به این سوال که چرا شهرداری از همکاری با دولت می‌گوید اما راه دیگری را در پیش گرفته است؟ گفت: «تاکنون شاهد بودیم که انتظارات یک‌طرفه بوده و شهرداری تهران همیشه دوست داشته که همه با او همکاری کنند اما وقتی نوبت به همکاری شهرداری می‌رسد اتفاق جدی نمی‌افتد.»

با وجود آنکه برخی این اقدام شهرداری را تخلف می‌انگارند، ناصر امانی در گفت‌وگو با هم‌میهن به صراحت اعلام کرد که طبق قانون تعیین ساعت کار شهرداری در اختیار شهردار تهران است: «شهردار تهران می‌تواند ساعت کار را تعیین کند و الزام به پیروی از مصوبه دولت ندارد اما می‌تواند برای هماهنگی دولت، کمک به جلوگیری از هدررفت انرژی و رعایت حال کارمندان شهرداری به شرطی که به ماموریت‌های شهرداری لطمه نزند، با ساعت کار دولت هماهنگ شود.» او افزود: «واقعیت این است که ساعت 6 صبح برای برخی از مردم سخت است که پیگیر کار اداری خود در شهرداری شوند. از سوی دیگر برآوردی نشده که مردم از این ساعت کاری راضی هستند؟»

سوده نجفی، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران نیز درباره تفاوت ساعت کاری به هم‌میهن گفت: «به نظر من مصوبه دولت باید در تمام دستگاه‌های دولتی و نهادها قابلیت اجرایی داشته باشد. در این میان تعارضی پیش می‌آید که آقا کارمند شهرداری است و خانم کارمند دولت و برای نگهداری بچه‌ خود دچار مشکلات خاص و عمده‌ای می‌شوند. ما اعضای شورای شهر تهران باید به نتیجه برسیم و اگر لازم است شهردار تهران را ملزم کنیم تا ساعت کاری شهرداری را با ساعت کاری اعلام شده از سوی دولت یکی کند تا همکاران ما دچار مشکلات خانوادگی نشوند.»

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید