استقبال عمان از بیانیه سه‌جانبه درباره آتش بس غزه

کدخبر: ۶۶۵۲۵۸
اقتصادنیوز: وزارت خارجه عمان در بیانیه‌ای گفت: ما از بیانیه آمریکا، مصر و قطر درباره ضرورت دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه استقبال می‌کنیم.
استقبال عمان از بیانیه سه‌جانبه درباره آتش بس غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، عمان از بیانیه مشترک سران آمریکا، مصر و قطر درباره ضرورت تکمیل روند دستیابی به آتش‌بس، آزادی اسرا و بازداشت شدگان در غزه و دعوت به از سرگیری مذاکرات در ۱۵ اوت در دوحه یا قاهره استقبال کرد.

وزارت خارجه عمان امروز (جمعه) در بیانیه‌ای گفت: ما از بیانیه آمریکا، مصر و قطر درباره ضرورت دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه استقبال می‌کنیم.

خبر مرتبط
واکنش اتحادیه اروپا به فراخوان قطر، مصر و آمریکا درباره آتش‌بس غزه

اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: بروکسل از فراخوان قطر، مصر و آمریکا برای حصول هرچه‌سریع‌تر توافق حمایت می‌کند.

این وزارتخانه اعلام کرد: از همه طرف‌ها خواهان از سرگیری مذاکرات فوری هستیم که بیانیه آمریکا، مصر و قطر به آن اشاره کردند.

کشورهای آمریکا، قطر و مصر بامداد جمعه و در بیانیه‌ای مشترک اعلام کرده‌اند توافق برای توقف درگیری‌ها در غزه و آزادی اسرا تکمیل شده و باید بدون تاخیری نهایی شود. این کشورها گفته‌اند تنها جزئیات توافق باقی مانده است و باید روی آن کار شود.

طبق این بیانیه، «پس از ماه‌ها فعالیت، میانجیگران آماده هستند تا پیشنهاد نهایی را به حماس و اسرائیل ارائه کنند.»

این کشورها از حماس و رژیم صهیونیستی خواستند تا مذاکرات را در دوحه و یا قاهره از سر بگیرند تا در یک هفته جزئیات پایانی را نهایی کرده و اجرای آن را آغار کنند.

پیش از این، عراق، لبنان، فرانسه و اتحادیه اروپا نیز حمایت خود را از بیانیه آتش‌بس در غزه اعلام کردند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید