مروری بر گذشته و حال یک رویداد

تمایل اروپا برای ادامه مذاکرات هسته‌ای با ایران

کدخبر: ۶۶۵۴۸۵
اقتصادنیوز: 19 سال قبل در چنین روزی، صدراعظم آلمان در سومین نشست اضطراری شورای حکام از تمایل اروپا برای ادامه مذاکرات هسته‌ای با ایران خبر داد.
تمایل اروپا برای ادامه مذاکرات هسته‌ای با ایران

به گزارش اقتصادنیوز، ابتدای مردادماه بود که انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای حضور در مراسم تحلیف در پایتخت ایران حاضر شد. او بعد از حضور در این مراسم، با انتشار متنی در شبکه اجتماعی ایکس از دیدار مجدد خود با عباس عراقچی، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی کشور که عضوی از تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران بود ابراز خرسندی و تاکید کرد: «مشتاقانه منتظر همکاری دوباره با او هستم». همین اظهارات کافی بود تا بازار احتمالات و گمانه‌زنی‌ها مبنی بر تقویت تعامل ایران و اروپا و تمایل اروپایی‌ها برای نقش‌آفرینی به منظور بازگشت ایران به برجام داغ شود.

در حالی صحبت از این احتمالات فراوان است که روزنامه اطلاعات در چنین روزهایی در سال 84 گزارشی از ابراز تمایل اروپا برای ادامه مذاکرات هسته‌ای با ایران منتشر کرد. این روزنامه این مطلب را از زبان شرودر، صدراعظم آلمان نقل کرد. در بخشی از این گزارش آمده است: «دبیرکل سازمان ملل مذاکرات ایران و اروپا را بهترین راهکار خروج از بحران پرونده هسته‌ای خواند.»

در ضمن، شرودر که در نشست شورای حکام صحبت می‌کرد، طی اظهاراتی عنوان کرد که «من امکان دیگری جز بازگشت به راه حل مذاکره نمی‌بینم.»

ص1

ص2

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید