واکنش‌های بین‌المللی به جنایت اخیر اسرائیل در غزه/ قتل‌ عام‌ها توجیهی ندارد

کدخبر: ۶۶۵۵۲۹
اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به حمله اسرائیل به نمازگزاران فلسطینی در مدرسه التابعین در شهر غزه، تاکید کرد که چنین قتل‌عام‌هایی هیچ توجیهی ندارد.
واکنش‌های بین‌المللی به جنایت اخیر اسرائیل در غزه/ قتل‌ عام‌ها توجیهی ندارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جوسپ بورل شنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: از دیدن تصاویر حمله اسرائیل به یک مدرسه در غزه که طبق گزارش‌ها ده‌ها فلسطینی در آن قربانی شدند، وحشت کردم. در هفته گذشته دستکم ۱۰ مدرسه هدف قرار گرفتند. این قتل‌عام‌ها هیچ توجیهی ندارد. ما از آمار وحشتناک کشته‌ها بسیار نگران هستیم.

وی افزود: از آغاز جنگ تاکنون بیش از ۴۰ هزار فلسطینی کشته شده‌اند. ما مخالفت بزالل اسموتریچ وزیر دارایی اسرائیل با توافق [آتش‌بس] را که خلاف منافع مردم اسرائیل است، محکوم می‌کنیم و از آن متاسفیم. آتش‌بس تنها راه برای متوقف کردن کشتار غیرنظامیان و تضمین آزادی گروگان‌ها [اسرا] است.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی نمازگزاران فلسطینی را هنگام نماز صبح در مدرسه التابعین در محله «الدرج» در شهر غزه بمباران کرد که در جریان آن دستکم ۱۰۰ فلسطینی شهید و شمار زیادی زخمی شدند.

حدود ۲۰۰ شهروند فلسطینی در حال اقامه نماز صبح بودند که هدف حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه بامداد شنبه در واکنش به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مدرسه‌ای در محله الدرج در غزه اعلام کرد که مسئولیت این جنایت هولناک با آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

این جنایت با محکومیت گسترده جهانی مواجه شده است. همچنین الجزایر از شورای امنیت سازمان ملل خواست برای بررسی و محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی در کشتار نمازگزاران آواره فلسطینی در مدرسه التابعین در محله الدرج غزه تشکیل جلسه دهد.

وزارت بهداشت غزه شنبه در بیانیه اعلام کرد، از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» تاکنون ۳۹ هزارو ۷۹۰ فلسطینی در نوار غزه شهید و ۹۱ هزار و ۷۰۲ نفر دیگر هم مجروح شدند.

این وزارتخانه اضافه کرد که پیکر شماری از شهدا زیر آوار مانده و به دلیل تجاوزهای مستمر صهیونیست‌ها، نهادهای امدادرسان قادر به دسترسی و انتقال آنها نیستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید