برنامه عراقچی از زبان سخنگوی کمیسیون امنیت ملی+ جزئیات

کدخبر: ۶۶۵۸۷۸
اقتصادنیوز: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سید عباسی عراقچی ضمن تشریح برنامه‌های خود در جلسه صبح امروز این کمیسیون عنوان برنامه‌های خود را سیاست خارجی فراگیر، فعال و اثرگذار اعلام کرد.
برنامه عراقچی از زبان سخنگوی کمیسیون امنیت ملی+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ابراهیم رضایی در توضیح جلسه امروز صبح دوشنبه( ۲۲ مرداد ۱۴۰۳) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که با حضور سید عباس عراقچی وزیرپیشنهادی امورخارجه برگزار شد، به خبرنگاران گفت: در این نشست وزیرپیشنهادی امورخارجه ابتدا زندگی‌نامه و سوابق خود را شرح داد و در ادامه برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود در صورت تصدی این وزارتخانه برشمرد و به سوالات اعضای کمیسیون نیز پاسخ داد.

وی افزود: عراقچی گفت خودم را سرباز امام و رهبری می‌دانم و تلاش کردم در این مسیر پابرجا بمانم. همچنین به سوابق خود در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حضور ۴۰ ساله در سیاست خارجی و وزارت امور خارجه اشاره کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: وزیر پیشنهادی امورخارجه تاکید کرد وارد گروه بندی‌ها نشده و نخواهم شد و با تمام وزرای سابق امورخارجه کار کرده‌ام. همچنین او به این موضوع اشاره کرد که در دولت سیزدهم، مشاور شهید امیرعبداللهیان بوده و این شهید قصد استفاده از وی را داشت. عراقچی برنامه خود را که حاصل ۴۰ سال حضور در سیاست خارجی است بیان کرد و عنوان برنامه‌های خود را "سیاست خارجی فراگیر، فعال و اثرگذار" نام نهاد.

خبر مرتبط
آغاز بررسی صلاحیت عراقچی در این کمیسیون مجلس

اقتصادنیوز :کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی برنامه‌ها و صلاحیت سید عباس عراقچی گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه، تشکیل جلسه داد.

رضایی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی امورخارجه برنامه‌های خود را در سیاست خارجی طبق اصول قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام در حوزه بین الملل، تدابیر امام راحل و رهبر انقلاب مبنی بر عزت، حکمت و مصلحت، اسناد بالادستی مانند سندچشم انداز و برنامه هفتم توسعه، بیانیه گام دوم انقلاب و دیدگاه رئیس جمهور و دولت چهاردهم برشمرد.

وی با اشاره به بخش دیگری از سخنان عراقچی در این نشست گفت: وزیر پیشنهادی امورخارجه به این نکته تاکید کرد که مصوبات مجلس برای دستگاه دیپلماسی لازم الاجرا است و وزارت امورخارجه تابع سیاست‌ها و دستورالعمل‌های مسئولان عالی کشور و مجری سیاست‌های ابلاغی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس اظهار کرد: عراقچی ماموریت اصلی سیاست خارجی را تامین منافع ملی و حفظ و افزایش ثروت ملی، تحکیم امنیت ملی و ارتقاء قدرت کشور و حفظ عزت و تقویت حیثیت ملی و منزلت کشور عنوان کرد.

رضایی درباره بخش دیگر از سخنان عراقچی در خصوص تامین منافع ملی، گفت: در این بخش یکی از برنامه‌های او دیپلماسی اقتصادی است. به این معنا که سیاست خارجی در خدمت پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور قرار داده شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید