هشدار درباره وضعیت انسانی در سودان جنوبی

کدخبر: ۶۶۶۵۱۶
اقتصادنیوز: سازمان ملل در مورد بحران انسانی در سودان جنوبی هشدار داد.
هشدار درباره وضعیت انسانی در سودان جنوبی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  آدم ووسورنو، مدیر بخش عملیات و حمایت در دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) در جلسه نشست شورای امنیت درباره سودان جنوبی گفت: سودان جنوبی در میان یک بحران فزاینده ناامنی غذایی، آب و هوایی و اقتصادی است.

ووسورنو با توصیف این وضعیت به عنوان "طوفان کامل"، خواستار اقدام فوری و قاطع برای جلوگیری از تشدید بیشتر این بحران شد.

او گفت که بدون اقدام فوری، اوضاع در هفته‌ها و ماه‌های آینده در سودان جنوبی بدتر خواهد شد. ووسورنو همچنین اعلام کرد که "بیش از ۹ میلیون نفر یا ۷۶ درصد از جمعیت سودان جنوبی به حمایت و کمک های بشردوستانه نیاز دارند. از این تعداد ۵۴ درصد کودک و ۲۷ درصد زن هستند.

او ادامه داد که در مجموع ۷.۱ میلیون نفر در سودان جنوبی در ناامنی غذایی حاد هستند که نسبت به سال گذشته حدود ۱.۵ میلیون نفر افزایش یافته است. وی افزود که ۲.۵ میلیون کودک و زن در معرض خطر سوء تغذیه حاد هستند که انتظار می رود این رقم تا ماه دسامبر به ۲.۷ میلیون افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، مردم جنوب سودان پس از سالها جنگ و درگیری نهم ژانویه ۲۰۱۱ برای شرکت در یک همه‌ پرسی درباره استقلال از بخش شمالی این کشور، به پای صندوق‌های رای رفتند. نتیجهٔ همه‌ پرسی به نفع استقلال جنوب سودان و براین اساس کشور جدید آفریقایی نهم ژوئیه تاسیس شد.

با پذیرش این همه‌پرسی از سوی کشور مادر، جمهوری سودان جنوبی به عنوان پنجاه و پنجمین کشور در قاره آفریقا، یکصد و نود و ششمین کشور جهان و یکصد و نود و سومین کشور عضو سازمان ملل متولد شد.

جنوب سودان سرشار از منابع نفتی است و مهم‌ترین صادرات آن نفت خام است. بیش از ۹۵ درصد اقتصاد سودان جنوبی به درآمدهای نفتی متکی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید