خاورمیانه چشم انتظار ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن/ 6 تصویر خیره کننده از غول آمریکایی+ عکس

کدخبر: ۶۶۶۶۴۲
اقتصادنیوز: تصاویری از ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن که این روزها صحبت درباره اش بسیار به میان آمده است را مشاهده کنید.
خاورمیانه چشم انتظار ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن/ 6 تصویر خیره کننده از غول آمریکایی+ عکس

به گزارش اقتصادنیوز، هراس آمریکا از پاسخ احتمالی ایران به اسرائیل در پی ترور اسماعیل هنیه، عاملی شده است تا مقامات واشنگتن به تکاپو بیفتند. مقامات پنتاگون روز دوشنبه به خبرنگاران گفتند که دستور صادر شده تا ناو یو اس اس آبراهام لینکلن (CVN-72) و اسکورت های آن سفر خود را از اقیانوس آرام به خاورمیانه تسریع کنند.

پت رایدر، سخنگوی پنتاگون، روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: فرماندهی مرکزی، به قابلیت‌هایی که قبلاً توسط گروه ضربتی ناو یو اس اس تئودور روزولت ارائه شده بود، افزوده شده است.

یو اس اس آبراهام لینکلن (CVN-72) پنجمین ناو هواپیمابر کلاس نیمیتز در نیروی دریایی ایالات متحده و سومین کشتی نیروی دریایی است که به نام آبراهام لینکلن رئیس جمهور سابق آمریکا نامگذاری شده است.

این ناو در جزیره شمالی NAS، سن دیگو، کالیفرنیا پهلو می گیرد و یکی از اعضای ناوگان اقیانوس آرام ایالات متحده است.

ارتفاع کلی این ناو ۷۴ متر است یعنی معادل ساختمان ۲۵ طبقه‌ای. وزن آب جابه‌جا شده توسط ناو در حالت بارگیری کامل معادل با ۸۸۰۰۰ تن یا ۸۸ میلیون کیلو است. طول عرشه پروازی ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن برابر با ۳۳۳ متر یعنی معادل طول ۳ زمین فوتبال بین‌المللی بوده و عرض عرشه پروازی آن برابر با ۷۸ متر یعنی بیش از عرض یک زمین فوتبال استاندارد است.

CVN-72-USS-Abraham-Lincoln-034

1584508990026

22

14

12

USS_Abraham_Lincoln_(CVN-72)_underway_in_the_Pacific_Ocean_on_1_June_1991_(6475473)

عکس: USNI NEWS

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید