واکنش هلند به حمله شهرک‌نشینان اسرائیلی به کرانه باختری

کدخبر: ۶۶۶۸۳۱
اقتصادنیوز: وزیر خارجه هلند حمله شهرک‌نشینان اسرائیلی به فلسطینی‌های کرانه باختری را محکوم کرد
واکنش هلند به حمله شهرک‌نشینان اسرائیلی به کرانه باختری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «کاسپار ولدکامپ» وزیر خارجه هلند حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینی‌های کرانه باختری را محکوم کرد و خواستار حفاظت از غیرنظامیان شد. لدکامپ جمعه شب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: خشونت شب گذشته شهرک‌نشینان افراطی علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری را محکوم می‌کنم. مقام‌های اسرائیلی باید اقداماتی برای حفاظت از جوامع و جلوگیری از خشونت اتخاذ کنند.

بیش از یکصد شهرک‌نشین اسرائیلی پنجشنبه شب به روستای جیت در نزدیکی شهر قلقیلیه یورش بردند و اقدام به آتش زدن خانه‌ها و خودروهای فلسطینیان کردند. بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، یک فلسطینی به ضرب گلوله شهرک‌نشینان اسرائیلی که نقاب زده بودند، شهید و یک نفر دیگر نیز زخمی شد.

وزیر خارجه هلند همچنین در پیام دیگری درباره مذاکرات آتش‌بس در غزه نوشت: از فعالیت‌های جاری در دوحه برای تضمین آزادی گروگان‌ها (اسرا) و ایجاد آسودگی فوری برای مردم غزه استقبال می‌کنم. هلند از پیشنهاد آمریکا، قطر و مصر کاملا حمایت می‌کند. از طرف‌ها می‌خواهم که توافق کرده و مذاکرات را به نتیجه برسانند.

منابع رسانه‌ای روز پنجشنبه از برگزاری مذاکرات درباره توافق مبادله اسرا و آتش‌بس در غزه در دوحه خبر دادند و اعلام کردند که این مذاکرات روز جمعه نیز ادامه خواهد داشت.

تاکنون مذاکرات میان حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا میان دو طرف به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بارها از قول مقام‌های امنیتی این رژیم، بنیامین نتانیاهو را به دلیل تعلل در مذاکرات و افزودن پیش شرط‌های جدید در مذاکرات علت ناکامی در اجرای این توافق می‌دانند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید