ادامه درگیری‌ها در سودان/ تبادل آتش ارتش با نیروهای پشتیبانی سریع

کدخبر: ۶۶۷۲۵۲
اقتصادنیوز: تبادل آتش میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور ادامه دارد.
ادامه درگیری‌ها در سودان/ تبادل آتش ارتش با نیروهای پشتیبانی سریع

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، ارتش سودان به فرماندهی ژنرال «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور به فرماندهی ژنرال «حمیدتی» همچنان به حمله به یکدیگر ادامه می‌دهند.

منابع محلی به الجزیره اعلام کردند که ارتش سودان، مواضع نیروهای پشتیبانی سریع را در محله‌های «الطائف»، «ارکویت» و «الصحافه» در جنوب «خارطوم» پایتخت سودان هدف قرار داده است.

خبر مرتبط
هشدار درباره وضعیت انسانی در سودان جنوبی

اقتصادنیوز: سازمان ملل در مورد بحران انسانی در سودان جنوبی هشدار داد.

علاوه بر این بر اساس گزارش این منابع، یکی از جنگنده‌های ارتش سودان نیز مواضع نیروهای پشتیبانی سریع در شرق شهر «الفاشر» واقع در استان «دارفور شمالی» را بمباران کرده است.

منابع محلی اعلام کردند که نیروهای پشتیبانی سریع نیز مواضع ارتش سودان در شمال شهر «ام درمان» را هدف حملات راکتی قرار داده است.

علاوه بر این نیروهای پشتیبانی سریع مدعی شد که صدها تَن از نیروهای اهل «تیگرای» را که در کنار نیروهای ارتش سودان می‌جنگیده‌اند، در جریان نبرد در محور «الفاو» در شرق سودان، به اسارت درآورده است.

گفتنی است سودان از پانزدهم آوریل سال گذشته میلادی شاهد درگیری میان نیروهای ارتش این کشور به فرماندهی ژنرال «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع سودان به فرماندهی ژنرال «محمد حمدان دقلو» (حمیدتی) بوده است.

شمار جان‌باختگان درگیری میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان دقیقاً مشخص نیست، اما برخی برآوردها از جان‌باختن نزدیک به ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر در این درگیری‌ها حکایت دارد. این در حالی است که برخی منابع نیز شمار کشته‌های این درگیری‌ها را ده‌ها هزار نفر عنوان می‌کنند.

همچنین بر اساس آمار اعلامی از سوی سازمان ملل متحد از آغاز این درگیری‌ها تاکنون نزدیک به ۱۰ میلیون نفر از ساکنان سودان آواره شده‌اند و زیرساخت‌های این کشور که با خطر قحطی دست‌وپنجه نرم می‌کند نیز تا حد زیادی ویران شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید