رزمایش نظامی مشترک روسیه با این کشور

کدخبر: ۶۶۷۲۵۶
اقتصادنیوز: نیروهای مسلح روسیه به منظور برگزاری یک رزمایش ضد تروریستی مشترک، وارد خاک مغولستان شده‌اند.
رزمایش نظامی مشترک روسیه با این کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت دفاع روسیه با اشاره به ورود نیروهای مسلح این کشور به خاک مغولستان برای شرکت در رزمایش ضد تروریستی مشترک موسوم به «سلنگا-۲۰۲۴»، در بیانیه‌ای اعلام کرد: نشست رسمی نظامیان روسی در ایستگاه راه‌آهن «بایانتومن» در نزدیکی شهر چوی‌بالسان مغولستان برگزار شد.

این وزارتخانه افزود که پس از برگزاری آیین خوشامدگویی، نظامیان روسی به سمت زمین تمرین چوی‌بالسان حرکت کردند، جایی که تمرینات تکمیلی و مرحله عملیاتی رزمایش تا ۲۶ آگوست (پنجم شهریور) در آنجا انجام می‌شود.

خبر مرتبط
انتقاد مسکو از توکیو/ ماجرای رزمایش نظامی نزدیک مرزهای روسیه چیست؟

اقتصادنیوز: وزارت خارجه روسیه در یادداشتی که به سفارت ژاپن در مسکو تحویل داده شد، اعتراض شدید خود را نسبت به برگزاری رزمایش مشترک توکیو و واشگتن در نزدیکی مرزهای این کشور اعلام کرد.

رزمایش مشترک روسیه و مغولستان موسوم به «سلنگا» از سال ۲۰۰۸ به طور سالانه برگزار می‌شود و تا سال ۲۰۱۱، آن را «دارخان» که در زبان مغولی به معنای «سازنده» است، می‌نامیدند.

این رزمایش‌ها در سال ۲۰۱۱ به «سلنگا» تغییر نام داد. سلنگا رودخانه‌ای است که از مغولستان سرچشمه می‌گیرد، از «بوریاتیا» در شرق سیبری می‌گذرد و به دریاچه «بایکال» روسیه می‌ریزد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید