نتانیاهو از محور فیلادلفیا پا پس کشید/ تیر خلاص بایدن به بی بی+ عکس

کدخبر: ۶۶۸۴۶۴
اقتصادنیوز:‌ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به رئیس جمهور آمریکا تعهد داد از محور فیلادلفیا یک کیلومتر عقب‌نشینی کند.
نتانیاهو از محور فیلادلفیا پا پس کشید/ تیر خلاص بایدن به بی بی+ عکس

به گزارش اقتصادنیوز، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز شنبه به نقل از برخی منابع گزارش داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم در تماس تلفنی با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به او متعهد شد که تا یک کیلومتر از محور فیلادلفیا (صلاح الدین) واقع در جنوب نوار غزه عقب‌نشینی کند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، محور فیلادلفیا یک نوار مرزی حائل به طول ۱۴ کیلومتر است که نوار غزه را از شبه جزیره سیناء جدا می‌کند.

خبر مرتبط
نتانیاهو آماده بودن توافق را تکذیب کرد

اقتصادنیوز: نخست وزیر اسرائیل گفت: من دنبال رسیدن به توافق هستم که تعداد گروگان‌های [آزادشده] را به حداکثر می‌رساند. نمی‌خواهم برای ۱۲ گروگان توافق کنم چون این کار به معنی رها کردن کسانی است که بیمارند یا سالخورده‌اند.

به گزارش ایسنا،‌ محور فیلادلفیا به منزله منطقه استراتژیک و امنیتی تابع توافق ۲جانبه مصر و رژیم صهیونیستی است که سه طرف یعنی مصر، جنبش حماس و رژیم صهیونیستی بر سر کنترل آن اختلاف دارند.

پیش از این نیز پایگاه آمریکایی «آکسیوس» نیز به نقل از برخی مسؤولان رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نتانیاهو بنا بر خواست بایدن با عقب‌نشینی نیروهای این رژیم از یک نقطه در طول مرزها میان مصر و نوار غزه به صورت جزئی عقب‌نشینی کند.

صلاح الدین گیت

این منابع تصریح کردند: «موافقت با عقب‌نشینی جزئی از محور فیلادلفیا به شکلی است که به کنترل عملیاتی آسیبی نمی‌زند.»

به گفته آنها، بایدن در تماس تلفنی که روز چهارشنبه با نتانیاهو داشت، از او خواست در چارچوب مرحله اول توافق آتش‌بس در نوار غزه، نیروهایش را از مرزهای غزه و مصر عقب ببرد تا مذاکرات در این زمینه ادامه یابد.

طبق اعلام آکسیوس، بایدن از نتانیاهو خواست نیروهایش از نواری به طول یک تا ۲ کیلومتر در نزدیکی ساحل رفح و در کنار محله تل‌السلطان واقع در غرب این شهر که تعداد زیادی از فلسطینی‌های آواره به آنجا عقب‌نشینی کردند، عقب ببرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید