تصمیم نفتی مهم آمریکا/ بزرگترین انبار نفت اضطراری جهان پر شد؟

کدخبر: ۶۶۹۱۱۱
اقتصادنیوز: وزارت انرژی ایالات متحده به تازگی اعلام کرده که به دنبال خرید حدود ۳.۶ میلیون بشکه نفت برای تحویل به تاسیسات ذخیره‌سازی «برایان ماوند» در تگزاس در بازه زمانی ژانویه تا مارس سال آینده میلادی است.
تصمیم نفتی مهم آمریکا/ بزرگترین انبار نفت اضطراری جهان پر شد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری «رویترز» امروز (سه‌شنبه) گزارش داد که آمریکا به آرامی ذخایر استراتژیک نفتی خود را تا سال ۲۰۲۵ تکمیل می‌کند و در همین راستا، در حال خرید حداکثر ۶ میلیون بشکه نفت برای تحویل در چند ماه نخست سال آتی میلادی است.

 وزارت انرژی ایالات متحده به تازگی اعلام کرده که به دنبال خرید حدود ۳.۶ میلیون بشکه نفت برای تحویل به تاسیسات ذخیره‌سازی «برایان ماوند» در تگزاس در بازه زمانی ژانویه تا مارس سال آینده میلادی است.

پیش از این نیز آمریکا نزدیک به ۲.۵ میلیون بشکه نفت برای تحویل در همان بازه زمانی در تاسیسات «برایان ماوند» خریداری کرد.

این سایت ذخیره‌سازی نفت ایالات متحده که برای دلیل تعمیر و نگهداری بسته بود، اکنون فعالیت خود را از سر گرفته و می‌تواند نفت تحویل بگیرد.

خبر مرتبط
آمریکا:ریسک جنگ گسترده در خاورمیانه کاهش یافته است

اقتصادنیوز: «چارلز کیو براون» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: پس از تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و اسرائیل ریسک کوتاه‌مدت جنگ گسترده در خاورمیانه به نوعی کاهش یافته است اما ایران از آنجایی که در حال بررسی حمله به اسرائیل است، خطر بزرگی ایجاد می‌کند.

تلاش‌های آمریکا برای خرید نفت به منظور پر کردن «ذخایر استراتژیک نفت» آمریکا، در حالی انجام می‌شود که جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده پس از حمله روسیه، یکی از تولیدکنندگان بزرگ نفت جهان، به اوکراین در سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۰)، دستور فروش کم‌سابقه ۱۸۰ میلیون بشکه نفت را صادر کرد که بیشترین میزان فروش از ذخایر اضطراری آمریکا بود.

اکنون آمریکا که پر مصرف‌ترین کشور در زمینه نفت است، به آهستگی سرگرم خرید نفت برای پر کردن مجدد این ذخایر است.

بر اساس این گزارش، «ذخایر استراتژیک نفت» (SPR) آمریکا بزرگترین انبار نفت اضطراری در جهان است که توسط جرالد فورد رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در واکنش به تحریم نفتی اعراب که باعث افزایش قیمت بنزین و آسیب به اقتصاد شد، در سال ۱۹۷۵ ایجاد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید