عملیات جدید در دریای سرخ/ یمن کشتی اسرائیلی را هدف گرفت

کدخبر: ۶۷۰۳۷۵
اقتصادنیوز: سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه شب از عملیات موفق ارتش کشورش در دریای سرخ و هدف قرار دادن مستقیم یک کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی خبر داد.
عملیات جدید در دریای سرخ/ یمن کشتی اسرائیلی را هدف گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این باره اعلام کرد: ما یک عملیات نظامی ویژه را با هدف قرار دادن کشتی «BLUE LAGOON I» در دریای سرخ انجام دادیم.

طبق گزارش شبکه المسیره، وی گفت: این عملیات با تعدادی موشک و پهپاد مناسب انجام شد که به لطف خداوند منجر به اصابت مستقیم به کشتی شد.

یحیی سریع اعلام کرد: این کشتی پس از نقض ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی توسط شرکت مالک آن هدف قرار گرفت. این عملیات به صورت مشترک میان یگان موشکی، نیروی دریایی و یگان پهپادی نیروی هوایی انجام شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن ادامه داد: هشدارهای خود را به همه شرکت‌هایی که با دشمن اسرائیلی در تعامل هستند، بار دیگر تکرار و به آنها اعلام می‌کنیم که کشتی‌های آنها بدون توجه به مقصدشان در منطقه عملیاتی ما هدف قرار خواهند گرفت.

یحیی سریع در ادامه تاکید کرد: عملیات ما برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین و مقاومت دلیرانه آنها تا پایان تجاوز و رفع محاصره نوار غزه ادامه دارد.

یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳ و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل شود.

خبر مرتبط
فوری/ حادثه جدید در دریای سرخ+ جزئیات

اقتصادنیوز:‌ به گفته این منابع نفتکش سعودی «امجد» و نفتکش پانامایی به نام «بلو لاگون ۱» در نزدیکی یکدیگر در حال حرکت بودند که مورد حمله قرار گرفتند.

کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

به‌رغم اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات غزه و هدف قرار دادن کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های آمریکا و انگلیس در نتیجه حماقت آن‌ها با حمله به یمن، اما بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی‌ها تاکید دارد و اظهارات مقامات آن گواه این نیت است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید