پیش‌نویس تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلای مادورو+ جزئیات

کدخبر: ۶۷۰۴۸۲
اقتصادنیوز: ایالات متحده در حال آماده‌سازی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه مقامات دولتی ونزوئلا در پاسخ به انتخاب مجدد بحث‌برانگیز نیکولاس مادورو در ماه جولای است.
پیش‌نویس تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلای مادورو+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده به‌زودی اعلام می‌کند که ۱۵ تحریم فردی علیه مقامات وابسته به مادورو که ادعا می‌شود «مانع از برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه ریاست‌جمهوری شده‌اند» اعمال خواهد کرد. این اطلاعات از اسنادی به دست آمده که توسط بلومبرگ مشاهده شده‌اند.

علاوه بر این، وزارت امور خارجه ایالات متحده قصد دارد محدودیت‌های ویزا را برای ۳۴ نفر از بستگان مقامات دولتی اعمال کند. دو فرد مطلع، که به دلیل نداشتن مجوز برای صحبت علنی خواسته‌اند ناشناس بمانند، این اطلاعات را فاش کرده‌اند.

این تحریمها شامل شخصیت‌های سیاسی و حقوقی کلیدی می‌شود که ایالات متحده معتقد است با مادورو همکاری کرده‌اند تا انتخابات ۲۸ جولای را تحت تاثیر قرار دهند. این فهرست شامل اعضای نهاد انتخاباتی، دادگاه عالی، مجمع ملی و پلیس اطلاعات و امنیت ملی ونزوئلا (SEBIN و DGCIM) می‌شود. این تحریم‌ها ممکن است تا پایان این هفته اعلام شود و ممکن است قبل از نهایی شدن تغییراتی داشته باشد.

خبر مرتبط
سرنوشت عجیب هواپیمای مادورو در آمریکا

اقتصادنیوز: آمریکا هواپیمای رئیس جمهور ونزوئلا را توقیف کرد.

این موج جدید تحریم‌ها یک ماه پس از آن اعمال می‌شود که نهاد انتخاباتی اعلام کرد مادورو برای سومین دوره متوالی به ریاست‌جمهوری انتخاب شده است، به رغم اینکه داده‌های انتخاباتی منتشر شده توسط مخالفان نشان می‌دهد که او با اختلاف زیادی شکست خورده است. پس از این انتخابات، اعتراضاتی علیه ادعای پیروزی مادورو در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا، و دیگر شهرها به وقوع پیوست که منجر به دستگیری بیش از ۲۴۰۰ ونزوئلایی، از جمله بیش از ۱۰۰ نوجوان شد. این سرکوب‌ها شدیدترین سرکوب‌های دوران ۱۱ ساله حکومت مادورو بود.

ایالات متحده و کشورهای دیگر مشروعیت شمارش آرا را زیر سؤال برده‌اند و برخی از متحدان مادورو خواستار انتشار نتایج شمارش آرا توسط دولت شده‌اند. روز دوشنبه، دولت مادورو دستور بازداشت نامزد ریاست‌جمهوری ادموندو گونزالس را صادر کرد، که به گفته ایالات متحده و دیگران برنده انتخابات بوده است.

یکی از مقامات مطبوعاتی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده از اظهار نظر خودداری کرد و نماینده دولت ونزوئلا به درخواست‌های اظهار نظر پاسخ نداد. یکی از مقامات وزارت امور خارجه ایالات متحده نیز گفت که این نهاد هیچ اطلاع‌رسانی قبلی در مورد اقدامات تحریمی نمی‌دهد.

خبر مرتبط
آماده‌باش چین و آمریکا برای زورآزمایی در میدان جدید/ پکن در تله هند افتاد؟

اقتصادنیوز: ناظران می‌گویند در عصر جدید رقابت اصلی میان آمریکا و چین جریان دارد؛ از این منظر دو بازیگر در تلاش هستند تا در پهنه اقیانوس‌های آرام و هند یارگیری کنند. ایالات متحده در این جبهه پیشرو است و تلاش دارد تا با تعریف ائتلاف‌ها، متحدانش را هم صدا کرده و بدین طریق چین را در موضع ضعف قرار دهد.

چه افرادی تحریم شده‌اند؟

از جمله افرادی که انتظار می‌رود تحریم شوند، وزیر امور خارجه ونزوئلا ایوان گیل، هکتور رودریگز، فرماندار ایالت میراندا و یکی از مذاکره‌کنندگان اصلی مادورو، رئیس دادگاه عالی کاریسلیا رودریگز، مدیر شورای انتخاباتی روزالبا گیل و معاون رئیس مجمع ملی پدرو اینفانته هستند. 

لیست افراد تحریم‌شده همچنین شامل گروهی از مقامات نظامی است که پشت سرکوب، تعقیب، دستگیری و شکنجه مخالفان مادورو بوده‌اند. گفته شده که ایالات متحده همچنین در حال آماده‌سازی یک گروه جداگانه از تحریم‌ها علیه تأمین‌کنندگان مالی ارشد رژیم مادورو است.

بر اساس اسناد موجود، ایالات متحده این مقامات را به عنوان حامیان مادورو در شکستن توافق اکتبر بین دولت او و مخالفان برای تضمین انتخابات آزادتر و عادلانه‌تر می‌بیند.

روز دوشنبه، وزارت دادگستری ایالات متحده یکی از هواپیماهای مادورو، یک جت داسو فالکن 900EX، را پس از نتیجه‌گیری مبنی بر خرید و بهره‌برداری آن در نقض تحریم‌های ایالات متحده، توقیف کرد. این جت که به فلوریدا پرواز داده شده، اوایل امسال توسط پلیس جمهوری دومینیکن زمانی که در سانتو دومینگو فرود آمد، توقیف شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید