درخواست آمریکا برای افزایش فشار بر حماس/ به همکاری با قطر و مصر ادامه می‌دهیم

کدخبر: ۶۷۰۷۱۶
اقتصادنیوز: نماینده آمریکا در شورای امنیت خواستار فشار بر «حماس» برای پذیرش توافق تبادل اسرا شد.
درخواست آمریکا برای افزایش فشار بر حماس/ به همکاری با قطر و مصر ادامه می‌دهیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی به شورای ۱۵ عضوی امنیت سازمان ملل گفت: شش گروگانی که این آخر هفته کشته شدند، در همان زمانی که مذاکره کنندگان درباره اسامی افرادی که قرار است در توافق آتش بس آزاد شوند، بحث می کردند، صداقت مذاکره کنندگان حماس را زیر سوال می برد و باز هم حقیقت ترسناکی را در مورد ایدئولوژی ای که حماس نمایندگی می کند، آشکار می کند.

این عضو دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خطاب به اعضای شورای امنیت سازمان ملل گفت: هیچ یک از اعضای این شورا تحمل گروگانگیری و قتل شهروندان خود را نخواهد داشت. نه یک نفر از ما. ایالات متحده آمریکا به شدت خشونت حماس را محکوم می کند.

سفیر آمریکا در سازمان ملل اضافه کرد: اشتباه نکنید؛ ما می‌توانیم حماس را به خاطر آنچه که هستند، محکوم کنیم و همچنان با فلسطینی‌های رنج‌دیده غزه، مردان، زنان و کودکانی که رنج می‌برند، همدردی کنیم.

این دیپلمات ارشد آمریکا در سازمان ملل در ادامه سخنانش علیه جنبش حماس گفت: در حالی که یحیی سنوار (رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس) در تونل های زیر زمین پنهان می شود و سرسپردگانش گروگان ها را می کشند، غیرنظامیان فلسطینی در جهنمی روی زمین زندگی می کنند.

گرینفیلد ادامه داد: همانطور که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به صراحت گفته است، رهبری حماس تاوان جنایاتش را خواهد داد. آنها باید پاسخگو باشند. آنها نمی توانند غزه را کنترل کنند. نماینده آمریکا در سازمان ملل تصریح کرد: در عین حال، ما می دانیم که بهترین راه برای نجات گروگان های باقی مانده و کاهش درد و رنج غیرنظامیان فلسطینی، توافق آتش بس از طریق مذاکره است. توافقی که گروگان ها را آزاد می کند و شرایطی را برای افزایش کمک های بشردوستانه در غزه ایجاد می کند.

او تاکید کرد: این دیپلماسی بود که به آزادی بیش از ۱۰۰ گروگان در ماه نوامبر کمک کرد و هدف ما این است که از طریق دیپلماسی، گروگان های باقی مانده را به خانه بازگردانیم و در نهایت این درگیری وحشتناک را در مسیری به سوی یک نتیجه پایدار قرار دهیم.

گرینفیلد ادامه داد: مردم اسرائیل باید درک کنند که توافقی روی میز است که رهبران آنها می توانند بپذیرند، زیرا این توافقی است که امنیت اسرائیل را تضمین می کند و همانطور که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد، حماس دیگر قادر به انجام حمله دیگری در مقیاس هفتم اکتبر نیست.

او افزود: ما به همکاری نزدیک با قطر و مصر برای یافتن راهی به جلو ادامه می دهیم و تمام تلاش خود را برای تحقق این توافق یکبار برای همیشه انجام می دهیم.

سفیر آمریکا تصریح کرد: در این نقطه عطف مهم، حیاتی است که هر کسی که طرفدار صلح است، در کنار ما بایستد و به اعمال فشار بر حماس برای پایان دادن به ظلم خود و پذیرش توافق روی میز که بر اساس اصول و چارچوب است، ادامه دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید