تعویق صدور حکم پرونده قضایی ترامپ/ علت چه بود؟

کدخبر: ۶۷۱۰۰۰
اقتصادنیوز: قاضی آمریکایی، صدور حکم برای دونالد ترامپ را در پرونده پرداخت حق السکوت و تخلفات مالی تا پس از برگزاری انتخابات در این کشور به تعویق انداخت.
تعویق صدور حکم پرونده قضایی ترامپ/ علت چه بود؟

به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از ایرنا، قاضی خوان مرچان روز جمعه به وقت محلی در حکمی رسیدگی به پرونده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را تا پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ به تعویق انداخت. قرار بود حکم ترامپ تا ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور) صادر شود اما این قاضی آمریکایی صدور حکم را تا ۲۶ نوامبر (۶ آذرماه) به تعویق انداخت.

قاضی مرچان در نامه ای جدید نوشت که در پاسخ به درخواست وکلای ترامپ برای عقب انداختن این حکم، در صورت نیاز، صدور حکم برای ترامپ را در ۲۶ نوامبر (۲۱ روز پس از برگزاری انتخابات ۵ نوامبر ۲۰۲۴ آمریکا) انجام خواهد داد.

قاضی پرونده ترامپ در تصمیم خود برای تأخیر در صدور حکم به انتخابات ریاست جمهوری آتی اشاره کرد و گفت که بخشی از دلیل عدم صدور حکم، اجتناب از تأثیرگذاری آن بر انتخابات ماه نوامبر بوده است. قاضی مرچان نوشت: « صدور حکم نباید هرگونه تاثیری در امتیاز دادن یا ایجاد ضرر برای هر حزب سیاسی و یا هر نامزدی داشته باشد.» او تصریح کرد: «این تصمیمی نیست که دادگاه به سادگی اتخاذ کند اما از نظر این دادگاه، عادلانه ترین تصمیم است.»

این قاضی آمریکایی علاوه بر به تعویق انداختن حکم پرونده پرداخت حق السکوت ترامپ تا ۲۶ نوامبر، نوشت که در مورد درخواست ترامپ مبنی بر لغو حکم به دلیل اعلام مصونیت از سوی دیوان عالی، در ۱۲ نوامبر تصمیم خواهد گرفت. یک منبع آگاه به شبکه خبری سی ان ان آمریکا وابسته به حزب دموکرات این کشور گفت، تیم حقوقی ترامپ از تصمیم مرچان برای به تاخیر انداختن صدور حکم خشنود است.

در همین حال، استیون چونگ، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ به این تصمیم واکنش نشان داد و گفت: "نباید هیچی حکمی در پرونده ساختگی دادگاه منهتن با هدف مداخله در انتخابات صادر شود."

رئیس جمهور سابق قرار بود در ۱۸ سپتامبر محاکمه شود. ترامپ در اوایل سال جاری به ۳۴ اتهام جعل سوابق تجاری محکوم شد که ناشی از پرداخت پول به ستاره فیلم های مستهجن (پورن) استورمی دانیلز بود. این یکی از چهار پرونده جنایی است که ترامپ در زمان نامزدی مجدد برای ریاست جمهوری آمریکا با آن مواجه است.

تعویق صدور حکم ترامپ در پرونده پرداخت حق السکوت در حالی صورت می گیرد که رقابت بر سر انتخابات ۵ نوامبر ۲۰۲۴ در آمریکا وارد مرحله پرتنش جدیدی شده و قرار است اولین مناظره تلویزیونی ترامپ با کامالا هریس نامزد دموکرات ها در این انتخابات، سه شنبه شب آینده به وقت محلی برگزار شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید